Pozícionáld magad:
Határozd meg, kinek, mire, milyen haszonnal, előnnyel, tulajdonsággal ( a sorrend FONTOS!) rendelkező ajánlatot kínálsz.
Miben s mennyivel vagy másabb a konkurenciánál, mit adsz pluszt?!...
Azaz mi az a jellemző, amit Te szeretnéd, hogy gondoljanak rólad illetve mit gondol a kuncsaftod rólad. Amennyiben ez a kettő fedi egymást akkor jól vagy pozícionálva.
Teremts kategóriát:
Valóban ősrobbanáshoz hasonló eredményeket érhetsz el, ha a pozícionálást azaz a mondandód leegyszerűsítését, egyetlen lemeztelenített igazságot megfogalmazó mondatba, szlogenbe foglalva szólítod meg a potenciális vásárlód.
Amikor érzelmi, értelmi, nyelvi alapon felépített mondani valód, logikai köntösbe csomagolva átatadod egyetlen gondolatba, mondatba, kifejezésbe csomagolva
Ez az egyetlen potenciális lehetőséged, amikor legálisan monopóliumot építesz. Bármely szűk piacirésen belül nyitasz egy újabb rést.
Pl: Mondjuk az elektronika piacán belül szakosodsz, azt mondod vezérlések tervezééhez készítesz infoterméket. Tegyük fel egy magasabb árkategóriát célzol, és nem akarsz kezdőkek, műkedvelőknek párezer Ft-ért eladni. Hanem Te speciel a micrkontroller programozókon belül, mondjuk a PIC, vagy épp a PLC programozókan szeretnél infoterméket fejleszteni.
Természetesen tovább is szűkítheted: nagyipari gyártásban dolgozó mérnökök számára, a felhasználók számára...
Te mivel jelennél meg az interneten?!
Mennyire lennél képes szűkíteni?
Milyen árkategóriát szeretnél meghdítani?