Ez már majdnem olyan mint a szex, amikor egy nőt le akarsz fektetni azt mondod neki amit hallani akar, de…Itt nem elég az mondani, olyannak is kell lenned, és tartani magad az ígéretedhez!
Már a tegnapi bejegyzésem írása közben is felmerült, sok végiggondolásra érdemes ötlet, némelyiket bele is rejtettem a „fordításba”. A közeljövőben lépésenként meg próbálom, kicsomagolni, természetesen megtisztelnél kedves olvasó, ha kérdéseid, ötleteid megosztanád, illetve ha egy pontot relevánsabban le tudsz fordítani, szívesen várom a kommentben.
Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 1.-2. alapja Seth Godin Blogja (http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2008/05/what-do-you-kno.html)
- B2B azaz a üzletek közti értékesítés, ahol nem feltétlenül ellenérdekeltek a felek az árban.
- A hétköznapi reklámok fő vonulata ma még a TV, rádió, reklámok, újság, magazinhirdetés, ezek kevésbé célozhatok, lassan nehézkesen tesztelhetők, alig mérhetők, kétes a költséghatékonyságuk, a megtérülésük bizonytalan.
- A terjesztés új útjai: onlinemarketing, a blogok, az RSS feedek, a tudásmegosztás, a továbbajánlás, a vásárlói klubok… - nagyon gyorsan bizonyítanak!
- Az emberek ugyanúgy reagálnak a reklámokra a világon mindenütt és minden szinten. Nem szeretjük, de igen is hatnak ránk, azt szeretnénk kapni amit ígértek. ( ez az ígéret gyakran egy érzés egy soha utol nem érhető tulajdonság)
Pont ezért TE ha teheted, nevezd meg az ajánlatod utolérhető tulajdonságát! Ezzel már is a legtöbb konkurensed beelőzöd!
- Sztorizz, egy történet mindig megkapó, érdeklődést kelt! A legjobb sztorik, szemléletmódra apellálnak, ezzel közösséget teremtenek, vagy éppen kirekesztenek, épp ezért hatásosak.
- Célozz a közönségedre! Keresd meg a hiányos képességeit, problémáit, ez legyen a történet alapja!
- Életközeli, hétköznapi az érdeklődőid figyelmének középpontjában álló történet a leghatásosabb
- Az emberek önzőek, lusták, tájékozatlanok és türelmetlenek. Azt, ott és úgy tálald, amit, ahol és ahogy várnak!
A marketing az munka, ahol az embereknek választ adsz a kérdéseikre!
Soha ne reklámozz mindent, mindenkinek! (oszd, fel a problémák szerint a piacot)
Soha ne reklámozz mindent, mindenkinek! (oszd, fel a problémák szerint a piacot)
- Az eladók felelősek azokért a mellékhatásokért, amiket a termékeik okoznak. ( ha ismered a veszélyeit ha nem a TE felelőséged!)
- Emlékeztesd a vevőid, hogy tudják a bizalom erős kapocs!
- A jó értékesítő mindent mér amit csak lehetséges!
- Az értékesítés nálad se menekülés legyen! A marketinged legyen megtervezett gondolatokba ágyazott gyakorlat, ami a figyelem felkeltése kezdődik, de a „fizetéssel” sem ér véget!
- Egy csalódott vevő értékesebb, mint tíznek a sikerélménye! (csak jól kell, kezelni és kommunikálni!)
- A keresőkben (pl.: Google) a legjobb gyakrabban győz, és többet nyer!
- A legtöbb értékesítő jól értékesít, de itt be is fejezi. A legjobbak viszont mindig ütősebb ajánlatokkal bombáznak, és újra nyernek!
- Sokkal több. És sokkal gazdagabb ember van mint régen, ők elvárják, hogy kezeld úgy őket!
- Olyan szervezeteknek, amiknek sikerül közvetlenül a végfelhasználóknak eladni övék a jövő piaca.
- Indíts játékot a közösségi médiákban, ami gyorsan terjed, de nem hosszú ideig!
- Értékesítesz valahányszor médiát bérelsz, valahányszor a célzol, amikor támogatást adsz, amikor új terméket dolgozol ki, de ha csak egy értesítőt küldesz!
- A blogod előkészíti az értékesítést, mert alázatra nevel. Arról nem beszélve, hogy olyan szempotok is felszínre kerülhetnek melyekre egyébként nem gondolnál.
Ráadás TIPP:
Ne feledd!
Te értékesítő szemmel látsz, értékesítő fejjel gondolkodsz! – Menj át, mert az „igazság odaát van!”
Tudni mit kell tenni és megtenni, nem ugyanaz!
Használj aláírásfáljt az e-mail-jeid végén, a „papír”leveleid fejléce, lábléce aláíráshelye nem kérdés ugye? Akkor az e-mail promotáló, brandelő lehetőségeit miért nem használod ki?
Te értékesítő szemmel látsz, értékesítő fejjel gondolkodsz! – Menj át, mert az „igazság odaát van!”
Tudni mit kell tenni és megtenni, nem ugyanaz!
Használj aláírásfáljt az e-mail-jeid végén, a „papír”leveleid fejléce, lábléce aláíráshelye nem kérdés ugye? Akkor az e-mail promotáló, brandelő lehetőségeit miért nem használod ki?