Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 2.

2008.05.13. 07:19 | vallalkozasiotletek.com | 5 komment

Ez már majdnem olyan mint a szex, amikor egy nőt le akarsz fektetni azt mondod neki amit hallani akar, de…Itt nem elég az mondani, olyannak is kell lenned, és tartani magad az ígéretedhez!



Már a tegnapi bejegyzésem írása közben is felmerült, sok végiggondolásra érdemes ötlet, némelyiket bele is rejtettem a „fordításba”. A közeljövőben lépésenként meg próbálom, kicsomagolni, természetesen megtisztelnél kedves olvasó, ha kérdéseid, ötleteid megosztanád, illetve ha egy pontot relevánsabban le tudsz fordítani, szívesen várom a kommentben.

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 1.-2. alapja Seth Godin Blogja (http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2008/05/what-do-you-kno.html)


- B2B azaz a üzletek közti értékesítés, ahol nem feltétlenül ellenérdekeltek a felek az árban.
- A hétköznapi reklámok fő vonulata ma még a TV, rádió, reklámok, újság, magazinhirdetés, ezek kevésbé célozhatok, lassan nehézkesen tesztelhetők, alig mérhetők, kétes a költséghatékonyságuk, a megtérülésük bizonytalan.
- A terjesztés új útjai: onlinemarketing, a blogok, az RSS feedek, a tudásmegosztás, a továbbajánlás, a vásárlói klubok… - nagyon gyorsan bizonyítanak!
- Az emberek ugyanúgy reagálnak a reklámokra a világon mindenütt és minden szinten. Nem szeretjük, de igen is hatnak ránk, azt szeretnénk kapni amit ígértek. ( ez az ígéret gyakran egy érzés egy soha utol nem érhető tulajdonság)

Pont ezért TE ha teheted, nevezd meg az ajánlatod utolérhető tulajdonságát! Ezzel már is a legtöbb konkurensed beelőzöd!

- Sztorizz, egy történet mindig megkapó, érdeklődést kelt! A legjobb sztorik, szemléletmódra apellálnak, ezzel közösséget teremtenek, vagy éppen kirekesztenek, épp ezért hatásosak.
- Célozz a közönségedre! Keresd meg a hiányos képességeit, problémáit, ez legyen a történet alapja!
- Életközeli, hétköznapi az érdeklődőid figyelmének középpontjában álló történet a leghatásosabb
- Az emberek önzőek, lusták, tájékozatlanok és türelmetlenek. Azt, ott és úgy tálald, amit, ahol és ahogy várnak!

A marketing az munka, ahol az embereknek választ adsz a kérdéseikre!
Soha ne reklámozz mindent, mindenkinek! (oszd, fel a problémák szerint a piacot)

- Az eladók felelősek azokért a mellékhatásokért, amiket a termékeik okoznak. ( ha ismered a veszélyeit ha nem a TE felelőséged!)
- Emlékeztesd a vevőid, hogy tudják a bizalom erős kapocs!
- A jó értékesítő mindent mér amit csak lehetséges!
- Az értékesítés nálad se menekülés legyen! A marketinged legyen megtervezett gondolatokba ágyazott gyakorlat, ami a figyelem felkeltése kezdődik, de a „fizetéssel” sem ér véget!
- Egy csalódott vevő értékesebb, mint tíznek a sikerélménye! (csak jól kell, kezelni és kommunikálni!)
- A keresőkben (pl.: Google) a legjobb gyakrabban győz, és többet nyer!
- A legtöbb értékesítő jól értékesít, de itt be is fejezi. A legjobbak viszont mindig ütősebb ajánlatokkal bombáznak, és újra nyernek!
- Sokkal több. És sokkal gazdagabb ember van mint régen, ők elvárják, hogy kezeld úgy őket!
- Olyan szervezeteknek, amiknek sikerül közvetlenül a végfelhasználóknak eladni övék a jövő piaca.
- Indíts játékot a közösségi médiákban, ami gyorsan terjed, de nem hosszú ideig!
- Értékesítesz valahányszor médiát bérelsz, valahányszor a célzol, amikor támogatást adsz, amikor új terméket dolgozol ki, de ha csak egy értesítőt küldesz!
- A blogod előkészíti az értékesítést, mert alázatra nevel. Arról nem beszélve, hogy olyan szempotok is felszínre kerülhetnek melyekre egyébként nem gondolnál.



Ráadás TIPP:



Ne feledd!

Te értékesítő szemmel látsz, értékesítő fejjel gondolkodsz! – Menj át, mert az „igazság odaát van!”

Tudni mit kell tenni és megtenni, nem ugyanaz!

Használj aláírásfáljt az e-mail-jeid végén, a „papír”leveleid fejléce, lábléce aláíráshelye nem kérdés ugye? Akkor az e-mail promotáló, brandelő lehetőségeit miért nem használod ki?



Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás profit olvastam long tail célközönség smo piacok pozicinálás közösségi marketin

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr11465948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.05.16. 13:37:48

Tetszik ez az X-aktás mondat. Látom, egy hullámhosszon vagyunk. Lásd : kontaktia.blog.hu/2008/05/01/iden_valtsuk_meg_a_vilagot

;-)

De teljesen így van. A hagyományosnak nevezett média már nem képes azt az új fogyasztói akaratot jól kezelni, hogy elmondhassa a fogyasztó, ő mit akar. Jobb értékesítők és képzőik már arra rájöttek, hogy irányt váltsanak és kérdezzenek, kérdezzenek. És mennyire nem könnyű! Volt egy nagyon jó példánk, amivel a trénerünk tökéletesen csőbe húzta a csapatot. A feladat az volt, hogy segítsünk neki bepakolni egy hátizsákot. Ehhez kérdezzünk tőle. A poén az volt, hogy az meg se fordult az egyébként rutinos csapat fejében, hogy megkérdezze: kinek a részére kell bepakolnia? ;-))) Ugye, milyen pofon egyszerű? Azon kár tovább siránkozni, hogy nem így voltunk szocializálva, hogy nekünk megmondták, hogy mi a jó nekünk. Meg a többieknek ugyanígy. Mégis látunk ellenpéldát is felelős gondolkodókban. Van egy új reklámtörvény előkészületben. Az alkotók erős paternalista szellemben írták, állítólag EU komform. Én nem tudom. De hogy ennek alapján a befolyásolás művészete erősen be lesz korlátozva, az biztos. Írj ki mindent nagybetűkkel, kerek mondatokkal, adatokkal alátámasztva és külön kérdezd meg, hogy megkérdezheted-e majd, hogy akar-e bármilyen ajánlatot. Nem politika, amit írok, hanem csak példája annak a tanácstalanságnak, hogy vajon a fogyasztók milyen tudással rendelkeznek és az ajánlattévők ezt hogyan használhatják egyáltalán. Nagy a szakadék a gondolatok között! Persze, azért ne legyünk naívak: akkor van reklámbünti, ha van szabály, amit szinte lehetetlenség még tudatosan is betartani. A magyar fogyasztók akkor vajon a long tail piacon vannak már? És ezt vajon tudják azok, akik velük gondolkodnak? Bevallom, én nem tudom egyikre se a választ.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.05.16. 19:03:41

Kontaktia,

"hátizsák"
Nagyon értem miről beszélsz, nagyon sok gazdasági szereplő egyfajta kényszerpályán mozog. A kényszerpályának viszont csak egyi, fele a külső mikro és makrogazdasági trendek, a másik fele a cég, az egyén valós vagy fals korlátai, tudás és infó hiány, hibás prekoncepciók. Ebből a körböl a legnehezebb kitörni, mert itt nem az alkalmazottakat a céged hanem saját magad kell megreformálni, a gondolkodásod a koncecióid revideálni.

Keresd a miérteket!
A média fogyasztók, illetve egyes szereplők is ebben a cipőben járnak, de lássuk be a politikai elit is, mindegyik oldalon. Látnak, tapsztalnak dolgokat és a magas lóról azt hiszik értik is. Nem néznek a dolgok mögé, ha valamiről azt gondolják jó, azt képtelenek kétségekkel fogadni, de amiről azt hiszik rossz, abban a hasznosat a továbblépési pontot képtlenek felismerni.

Pont a Long tail, pont a markting az a terület ahol állandóan változik minden, örök érvényű dolgok nincsenek. A szabályozás is kemény dolog lesz a betartatásról nem is beszélve, pont a megosztott piacok, a változó technológiáknak és szereplőknek köszönhetően. De hát állunk elébe, minden krízis helyzet egy új lehetőség is! ;)

Long Tail

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.27. 22:09:47

Látom a szakik összejöttek. Rádobok egy robotot erre a blogra, aztán meglátjuk mivé növi ki magát. Szeretem a kezdetektől begyűjteni a lelkes marketingesek nyitó próbálkozásait és még nem késtem el. A 8 bejegzést letároltam :) SOK ARANYMONDÁST MÉG :DDD

Long Tail · http://longtail.blog.hu 2008.05.27. 22:44:18

.Andrei,

Ez inkább, csak elemezgetős, iránymutatós, hobbi blog, a marketinges az a másik projektem. Azt itt nem is kívánom feltárni (legalábbis egyelőre)

Long Tail

ui.: én is figyelni foglak! Ezt veheted fenyegetésnek! ;)

Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.07.01. 18:18:34

Szia Andrei!

Először is örülök, hogy beszálltál.
Másodszor: megsértődtem!!! ;-) Lelkesnek lelkes vagyok, de ez nálam már így marad életem végéig. Viszont hogy nyitó próbálkozások lennének? Ha épp ez a blog vagy a kontaktiás időben nyitó próbálkozás is, a szakmát gyűrjük már egy ideje. Csak pl. én nem a tanácsadó kategóriában, hanem a saját éles bizniszben. Ott meg inkább az a jellemző, hogy csináljuk, nem írunk róla;-) Mindig érdekesnek tartottam egy-két olyan nagy tanácsadót, aki láthatóan egyáltalán nem keres annyit, mint a gyakorló szakemberek közül néhányan, pedig azt állítja, hogy mindent tud a marketingről. Ez a blog nekem érdekes, mert látom a különleges párosítást a saját irányunk (telemarketing, direktmarketing) és az online területén, és mind a kettő erre a felpörgetett termékéletgörbére készült. A saját blogot meg azért csináljuk, hogy egy kicsit "tanítsuk" az ügyfeleinket. Mert az még érdekes, hogy nagy cégeknél is mennyire hevenyészetten ismerik a szakmát. "Adjunk el mindent, mindenkinek, mindenhogyan" című történet. Szóval hajrá, okosodjunk! Ja, és mostmár én is figyellek ;-))))

Longtail!
Bocs a személyes kitérőért, a következő már szakmai lesz. Amint legközelebb lesz szabad pár percem ;-) Ki állította, hogy a telemarketingben a nyár uborkaszezon?
süti beállítások módosítása