Intim szférárdól beszélek! Arról faggatlak mennyit, mit tudsz azokról akikből élsz! Ők rólad? Miyen kép él rólad abban az emberben aki ltart téged?
Nem tudom mennyi véletlen, mennyi a tendencia abban, hogy épp a napokban szándékoztam a hírlevél szerepéről, helyéről írni a mai marketing trendeket figyelembe véve. Igaz csak egy mellékvize a hírlevél annak témakörnek melyet már beígértem [Meg ígértem, ugye Sofokles?! Meg ígértem!]. Egész jó kis polémia alakult ki ma Erdélyi Norbert WebDesign & Marketing Blogján. Itt sem igazán a tények, inkább a marketinggel kapcsolatos érzelmek vitáznak.
Most nem kívánok a technikai, illetve az aktuális részéről véleményt formálni, egyrészről mert kommentként megtettem. Másrészről mert a későbbiekben a gondolatmenetem eredményeként majd ki-ki levonja a saját személyre szabott konklúziót! Esetleg a technikai, taktikai részletekbe belemélyedhetünk...
Kétségkívül az E-Mail marketing vesztett régi fényéből, feliratkozásért igazi ajándék, vagy nagyon kreatív csali kell. Ez még csak a kezdet, több szempontból is.
Kezdet mert:
- a reklámfogyasztó szűrőink egyre jobb hatékonysággal dolgoznak
- egyre nagyobb szerep jut az ajánlásoknak
- egyre magasabbra kerül az ingerküszöbünk
- egyre nagyobb árat kérünk a figyelmünkért az IDŐNKÉRT!
- egyre jobb a konkurencia is
- egyre több a csalódás és a megtévesztő reklám, már csak a nagy számok alapján is
- egyre jobban kell szűkíteni a célközönséget, és ez a hazai piacon egyre több és részletesebb pozicionálást, ez pedig egyre jobb piacismeretet igényel
- tovább színezi a képet a SEO, SMO, PPC, és többek közt a Google átfogó globális ellenőrzöttséget vizionáló trendje. Ez egy külön poszt sorozatot megérn pro és kontra.
- egyre többet kell tesztelni, mérni
- Nem lehet megúszi az interakció valamely formájának alkalmazását, űrlaptól a zárt fórumokig, az onlin chat, és Skype aplikációkig, CRM alkalmzásokig.
Ma már nem elég kreatívnak lenni, ma már csúcsra kell járatni, a reklámokat, a sales szövegezést, a technikákatt, a kampányokat. Néha viccesnek, néha trágárnak, néha pajzánnak kell lenni, hogy észre vegyenek. Főleg az olyan piacokon ahol fel kell rázni a közvéleményt.
Ugyan ez igaz az értékesítés minden ágára, ahol felhígult és ahol megcsappant a kínálat ott is torzultak mind a hrdetési mind a vásárlási szokások. Offline a leggyakrabban említett terület a kiskereskedők kontra hipermarketek. Árverseny találahtó minden területen, hol fel hol le. Most épp aktuális a feltelőségbiztosításoknál, a díjak ára átlag árakat figyelembe véve a tavalyihoz képest csaknem 10ezer Ft-al csökkent.
Potenciális kitörési pontok lehetnek, melyekre a következő posztokban igyekszem visszatérni.
A teljesség igénye nélkül:
- E-Mail marketing azaz adatbázis marketing
- Konverziós stratégiák, technikák a célok függvényében
- Regisztrált ügyfeleid hány százaléka ad kamu címet? Követő Mail-jeid hány százaléka megy a regisztrációknak szánt DummyBoxba?!