Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Informatikai szervizesként, az Ön számára is problémát okoz, a beszerzés, a pangó raktárkészlet?!

2009.03.25. 12:57 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Igény felmérés elektronikai Pc-s és LapTop szervizek, és szervizeléssel foglakozók részére!

Éveken át mindennapos problémát okozott a számomra megbízható minőségű, és mennyiségű  többnyire speciális LapTop alkatrészek (processzorok, flashek, chipsetek, egyéb aktív és passzív alkatrészek, egyéb HW elemek) beszerzése. . Sem hazai,  sem Európai sem angolszász területen nem találtam beszerzési forrásra. Mivel szerviztevékenységem megkívánja a folyamatos alkatrész ellátást ezért megoldást kellett keresnem, úgy tűnik meg is találtam, de...
A kedvező ár, a gyors kiszolgálás, és minél kisebb raktárkészlet, ugyanakkor gyors átfutási idők miatt miatt partnereket (forgalmazókat), illetve szervizeket és javítással hobbiszinten foglalkozókat keresek.
Amennyiben alkalmi vásárlóként, vagy bármely egyéb egészen professzionális módon érintett Ön ebben a kérdésben, kérem töltse ki a kérdőívet. Segítsen hozzá mindkettőnket egy NYER-NYER alapon működő üzlethez. Amennyiben viszont csak fantáziát lát a dologban mint forgalmazó, vagy üzlet és vagy ügyfélkörét, termékkínálatát bővítené kérem vegye fel velem a kapcsolatot a lap alján az egyéb megjegyzés pontnál

Horváth Zsolt
LapTop Klinika

Amennyiben érdekelt ebben témában, kérem töltse ki a kérdőívünket ITT és MOST

Címkék: média marketing blog onlinemarketing üzlet piac online business értékesítés termék vállalkozás kkv pozicionálás profit long tail célközönség piacok szűkítés

Ariel porcukor, vagy Negró tampon, esetleg Always szivarka?!

2008.12.05. 04:25 | vallalkozasiotletek.com | 6 komment

Új vizekre evez a Szentkirályi...


"A Szentkirályi még ebben a hónapban a boltok polcaira küldi ásványvíz alapú, az EVM vegyipari céggel közösen kifejlesztett kézkrémjét és testápolóját. A Szentkirályi márkanév alatt futó kozmetikumcsalád a „Vizek krémje" elnevezést kapta. " Forrás: kreativ.hu

Emlékem közt kutatva, nem találok olyan márkát ami számára a horizontális terjeszkedés pozitív eredmény hozott volna. Csak abban esetesben tudom elképzelni, hogy ebből igazi sikertörténet legyen, ha a "Szentkirályi" név és az ásványvíz még nem forrt volna össze az emberek tudatában.

Végül is egy tesztet megér a nagyoknak... ;)

Címkék: trendek blog üzlet business értékesítés vállalkozás pozicionálás olvastam long tail célközönség szűkítés

Hogyan szereti, mikor jó neki? Tudod? Megkérdezted? Egyáltalán érdekel?

2008.11.21. 23:32 | vallalkozasiotletek.com | 5 komment

Intim szférárdól beszélek! Arról faggatlak mennyit, mit tudsz azokról akikből élsz! Ők rólad? Miyen kép él rólad abban az emberben aki ltart téged?

Nem tudom mennyi véletlen, mennyi a tendencia abban, hogy épp a napokban szándékoztam a hírlevél szerepéről, helyéről írni a mai marketing trendeket figyelembe véve. Igaz csak egy mellékvize a hírlevél annak témakörnek melyet már beígértem [Meg ígértem, ugye Sofokles?! Meg ígértem!].  Egész jó kis polémia alakult ki ma Erdélyi Norbert WebDesign & Marketing Blogján. Itt sem igazán a tények, inkább a marketinggel kapcsolatos érzelmek vitáznak.


Most nem kívánok a technikai, illetve az aktuális részéről véleményt formálni, egyrészről mert kommentként megtettem. Másrészről mert a későbbiekben a gondolatmenetem eredményeként majd ki-ki levonja a saját személyre szabott konklúziót! Esetleg a technikai, taktikai részletekbe belemélyedhetünk...


Kétségkívül az E-Mail marketing vesztett régi fényéből, feliratkozásért igazi ajándék, vagy nagyon kreatív csali kell. Ez még csak a kezdet, több szempontból is.


Kezdet mert:

- a reklámfogyasztó szűrőink egyre jobb hatékonysággal dolgoznak
- egyre nagyobb szerep jut az ajánlásoknak
- egyre magasabbra kerül az ingerküszöbünk
- egyre nagyobb árat kérünk a figyelmünkért az IDŐNKÉRT!
- egyre jobb a konkurencia is
- egyre több a csalódás és a megtévesztő reklám, már csak a nagy számok alapján is
- egyre jobban kell szűkíteni a célközönséget, és ez a hazai piacon egyre több és részletesebb pozicionálást, ez pedig egyre jobb piacismeretet igényel
- tovább színezi a képet a SEO, SMO, PPC, és többek közt a Google átfogó globális ellenőrzöttséget vizionáló trendje. Ez egy külön poszt sorozatot megérn pro és kontra.
- egyre többet kell tesztelni, mérni
- Nem lehet megúszi az interakció valamely formájának alkalmazását, űrlaptól a zárt fórumokig, az onlin chat, és Skype aplikációkig, CRM alkalmzásokig.

Ma már nem elég kreatívnak lenni, ma már csúcsra kell járatni, a  reklámokat, a sales szövegezést, a technikákatt, a kampányokat. Néha viccesnek, néha trágárnak, néha pajzánnak kell lenni, hogy észre vegyenek. Főleg az olyan piacokon ahol fel kell rázni a közvéleményt.

Ugyan ez igaz az értékesítés minden ágára, ahol felhígult és ahol megcsappant a kínálat ott is torzultak mind a hrdetési mind a vásárlási szokások. Offline a leggyakrabban említett terület a kiskereskedők kontra hipermarketek. Árverseny találahtó minden területen, hol fel hol le. Most épp aktuális a feltelőségbiztosításoknál, a díjak ára átlag árakat figyelembe véve a tavalyihoz képest csaknem 10ezer Ft-al csökkent.


Potenciális kitörési pontok lehetnek, melyekre a következő posztokban igyekszem visszatérni.

A teljesség igénye nélkül:
 
- E-Mail marketing azaz adatbázis marketing
- Konverziós stratégiák, technikák a célok függvényében
- Regisztrált ügyfeleid hány százaléka ad kamu címet? Követő Mail-jeid hány százaléka megy a regisztrációknak szánt DummyBoxba?!

Címkék: média trendek blog onlinemarketing üzlet siker business értékesítés vállalkozás kkv profit long tail célközönség smo közösségi marketing

"Hogyan jutsz át egy megosztásra épülő hálózaton? " By Doransky

2008.11.20. 08:01 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Az interneten kívűl már nincs is élet?!

 

Doransky gondolatébresztő írását továbbgondolva, sőt bizonyos értelemben visszamenve, technológiában, időben...




A poszt abból a koncepcióból indul ki, miszerint online zárt közösségeket alkotunk, blogok, mikroblogok formájában. Ez a "zártközösség" pedig sokkal erősebben szűri az infókat, ami igaz is, hisz az ajánlati marketing erre alapoz. Olyan érzesem támad, mint ha már le is írnánk az offline kapcsolatainkat.



Itt jegyezném meg, hogy véleményem szerint, pont akkor és pont ott lesz nagy durranás a webakárhányas rendszerben, amikor egy olyan és a valóban nagy tömeget megmozgató "kapcsolati"portál vagy valami jön létre, ami az online kapcsolatokat képes offline kapcsolatokká konvertálni. Sőt képes előnnyé, haszonná tenni mindazt a kapcsolati tőkét ami az online közösségekben potenciálisan ma is benne van.



Kétség kívül nagyon erősen hatnak ránk, a virtuális ismerőseink is. Az ő ajánlásuk mérvadó, de ezen közösségek hangadókat is rejtenek. Valamilyen szinten választ adva Doransky kérdésére ( "Hogyan jutsz át egy megosztásra épülő hálózaton?").


Talán ez lehet egy megoldás, hiteles hangadókat, modern közösségszervezőket találni.



Szaktekintélyeket bértollnokként?


Meglep a saját gondolatmenetem... - hisz tudni kell ez rejt némi kockázatot, a szakértőnek, aki "eladja magát", de tán a célközönségnek is. Idővel az egész koncepció is sérülhet, mivel erre ki fog alakulni egy szűrés, csak ezt már úgy fogom hívni, hogy gyanú! A szakértők, a Guruk hitelvesztése!




Szerintem ebben a nagy webakárhányas világban, nagyon figyelmen kívül hagyjuk a levlisták, a fórumok kompetenciáját is amellyet offline kapcsolatainkat már néhányan annullálják.

Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet business értékesítés long tail célközönség pozicinálás közösségi marketing

Hozz létre egy virtuális alkalmazottat és sokszorozd meg bevételeid!

2008.10.21. 18:14 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Arra nem emlékszem, amikor én még nem tudtam beszélni arra viszont igen amikor pont azokhoz nem tudtam szólni akikhez szerettem volna. Ez kissé olyan mint egy szájenszfiksön álom, amikor üldöznek és nem tudsz szaladni, vagy szaladsz, de nem haladsz... - Ismerős ugye?

 

Képzeld el! Van egy többszázezres weblapod, és nem éri el azt a célt amiért megvalósítottad. Nem szól senkihez, nem céloz, nem konvertál, nem arbitrál! Amikor nem éred el a célod, feltéve ha van. Nem hagyják meg az elérhtőségeiket, nem veszik fel a kapcsolatot a látogatóid.

 

Tendőid:

 

1. Szűkítsd a célcsoportod!

2. Növeld a konverziód és az eladásaid!

3. Támogasd hozzáadott információval a terméked szolgáltatásod

5. Gyűjts adatokat a látogatódtól, ragadj meg minden módot, lehetőséget

6. Szabd testre a karaktereid!

7. Alkalmazz multimédiás tartalmat, képet, videót, hangot illetve ezek opcionális keverékét.

8 Használd ki a linkmegosztás [socal bookmarking] (élőkönyvjelzők: del.icio.us...), video megosztó (videa, vidler, youtube...), mikroblog (twitter.com).

8. Blogod menedzseld: blog publikációs szoftver (WordPress, Drupal...), mások blogjában, releváns kommentek formájában. RSS/synication, feedek, pingek és tracback-ek, cimkézés, email aláírásként.

9. Publikálj minél gyakrabban, főleg rendszeresen!

 

Hozz létre egy virtuális alkalmazottat és sokszorozd meg bevételeid!

ITT és MOST 15 napig INGYEN!

 

Címkék: trendek marketing blog onlinemarketing üzlet business értékesítés vállalkozás long tail célközönség piacok pozicinálás közösségi marketing

Publikálj vagy dögölj meg! ( nem én találtam ki, de igaz!)

2008.10.15. 04:17 | vallalkozasiotletek.com | 3 komment

Egy poszt azoknak akik az üzletet is látják!


Erős szavak... - Mondod TE

A bannervakság után, már szinte mindenféle reklámvakság idejét éljük, és fogjuk egyre jobban, egyre többen. Szóval a helyzet fokozódik! ;)

A hírlevél sem képes olyan eredményre legtöbbünk bizniszében, mint akár csak 5 éve. A Bannerekre kattintás is egyre soványabb, advörc és társai, okos stratégia és okos címsor esetén még, szo-szo... Lássuk be már egyik sem a régi, persze vannak még kiaknázható lehetőségek, tán még potenciál is.

De már nem elég kreatívnak lenni, már több kell, már pengeéles célzás, válogatott szűrt kulcskifejezés/ek... és ÜTŐS, mellbevágó lendingpédzs.

Tudomásul veszem vagy nem tök mindegy, de ebben a webbkettes meg akárhányas világban, a szosöl médiák korában nincs más választásod. Vagy milliókat költesz, PPC, DM vagy akármilyen kampányokra vagy igénybe veszed amit a webkettő a szosöl meg ilyenek kínálnak.

Nem azt mondom, hogy mind, azt meg főleg nem, hogy kizárólag ingyenes megoldások. Azt viszont igen, hogy valóban megoldások egy kis cégnek is.

Az ezermesterek kora már lejárt! Ma már specialistákat keresnek!

Csak egy szösszenet kicsit elkalandozva, ma már az informatikus 12 kettő egy tucat. Ha "csak" informatikus vagy akkor csak egy a sok közül, mondhatni egy senki, de ezt mondhatom akkor is ha csak sarki fűszeres vagy a sok közül, és még sorolhatnám...

Kanyarodjunk vissza példa beli informatikushoz: ha már mondjuk Linux rendszergazda már közelebb vagyunk a modern gazdagságtanhoz...

Még mielőtt kiadod a médiafelelősőd útját!


TIPP , hogyan használd webkettő eme forradalmi és gyakran ingyenes lehetőségeit!

 


1. Klasszikus online utat járó barátom, hegyezd ki a füled egy speciális igényre éhező közönség meghallására!
 2. Gondolkodj közönséged, fejével és beszélj az ő nyelvén! Ez rólam beszél! – Gondolja az olvasód!
 3. Jelenj meg a lehető legváltozatosabb módokon:
            - E-Book: wordben megírod, megformázod,  dokumentumból pdf formátumba varázsolod aztán terjeszted. Terjeszted E-Mail-ben, és biztatod elégedett olvasóid. A doc2pdf konvertálást megteheted, hagyományos asztali alkalmazással ( pl: primopdf; letölthető: www.primopdf.com). Egyszerű alternatívát jelenthet a Google online irodai szolgáltatása Docs.
            - küldj be témádba vágó cikkeket pl.  a http://netpreneur.hu/ -ra
            - Oszd meg a tudásod a wikipedián (http://hu.wikipedia.org ) , illetve a Google kissé újragondolt „wiki” szolgáltatásán a Google Knolon (http://knol.google.com/k)
            - hu.shvoong.com

PP

Légy résen!

2008.07.19. 17:23 | vallalkozasiotletek.com | 2 komment

Pozícionáld magad:

Határozd meg, kinek, mire, milyen haszonnal, előnnyel, tulajdonsággal ( a sorrend FONTOS!) rendelkező ajánlatot kínálsz.
Miben s mennyivel vagy másabb a konkurenciánál, mit adsz pluszt?!...

 

Azaz mi az a jellemző, amit Te szeretnéd, hogy gondoljanak rólad illetve mit gondol a kuncsaftod rólad. Amennyiben ez a kettő fedi egymást akkor jól vagy pozícionálva.

 

 

Teremts kategóriát:

 

Valóban ősrobbanáshoz hasonló eredményeket érhetsz el, ha a pozícionálást  azaz a mondandód leegyszerűsítését, egyetlen lemeztelenített igazságot megfogalmazó mondatba, szlogenbe foglalva szólítod meg a potenciális vásárlód.
Amikor érzelmi, értelmi, nyelvi alapon felépített mondani valód, logikai köntösbe csomagolva átatadod egyetlen gondolatba, mondatba, kifejezésbe csomagolva

Ez az egyetlen potenciális lehetőséged, amikor legálisan monopóliumot építesz. Bármely szűk piacirésen belül nyitasz egy újabb rést.

 

Pl: Mondjuk az elektronika piacán belül szakosodsz, azt mondod vezérlések tervezééhez készítesz infoterméket. Tegyük fel egy magasabb árkategóriát célzol, és nem akarsz kezdőkek, műkedvelőknek párezer Ft-ért eladni. Hanem Te speciel a micrkontroller programozókon belül, mondjuk a PIC, vagy épp a PLC programozókan szeretnél infoterméket fejleszteni.

Természetesen tovább is szűkítheted: nagyipari gyártásban dolgozó mérnökök számára, a felhasználók számára...

 

 

Te mivel jelennél meg az interneten?!

Mennyire lennél képes szűkíteni?

Milyen árkategóriát szeretnél meghdítani?

Címkék: trendek blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás kkv profit célközönség piacok pozicinálás közösségi marketing

Mit hoz a film- és zeneiparban a digitalizálás, az internet terjedése és az elektronikus kereskedelem?

2008.07.18. 20:11 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Anita Elberse minden jel szerint gondosan végigolvasta Chris Anderson sikerkönyvét, a The Long Tail-t. De nem elégedett meg ennyivel. Nézzük meg, mi történik a valóságban - mondta -, és nekilátott egy kutatásnak. Anderson kedvenc példáját, a film- és zeneipart vette célba. Mit hoz ezekben a digitalizálás, az internet terjedése és az elektronikus kereskedelem? Tudjuk, hogy ezek az iparágak mindezidáig a slágerekre koncentráltak, néhány kiemelkedően sikeres termék marketingjébe öntötték a pénzt. Mi történik ezzel a modellel, kell e változtatni a hozzá kapcsolódó stratégián? Hosszabbodik és vastagodik-e a farok, mennyi élet, mennyi pénz van benne?

Adat szerencsére akadt bőven. Elberse a Harvard Business Review júliusi számában publikálta az eredményeit. Valami van, mondja, a farok tényleg hosszabbodik valamelyest, de a vásárlási szokások alig változtak. Az emberek változatlanul a nagy slágereket szeretik, sőt mi több, az internetes hálózati hatás még magasabbra emeli a sikertermékeket, homogenizálja a fogyasztást: az emberek utánozzák egymást, követik a nyájat, azt akarják nézni és hallani, amit mások néznek és hallanak. Tény, hogy néha átruccannak a farokba, kikeresnek maguknak valami különlegességet, valami "résterméket", de ez messze nem jelenti azt, hogy a farokban sok pénzt lehet csinálni.


A cikk végén a szerző néhány tanácsot ad a film- és zeneipar jeles képviselőinek meg az internetes forgalmazóknak. A lényeg: maradjatok a sláger-modellnél, bár nem árt egy kicsit odafigyelni a farokra is.

Kérdés az, hogy mi következik mindebből, milyen következtetéseket lehet levonni Elberse adataiból és grafikonjaiból. Olvasd tovább...>>

 

Forrás: sg.hu

Címkék: média trendek blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás olvastam long tail célközönség smo piacok közösségi marketing

Meghívós közösségi oldalnak van még értelme?

2008.07.11. 05:50 | vallalkozasiotletek.com | 2 komment

Napokban már többedszer vetődik fel a kérdés: "  Meghívós közösségi oldalnak van még értelme?"



Legutóbb twiteren kérdezte mikkamiki.

A válaszom röviden ennyi volt: "Van! Sőt, szerintem egy igazi robbanást hozhat egy igazi nagy ötlet, és koncepció, nem egy iwiwszerű skalpvadász szájtra gondolok ..."   - Úgy érzem érdemes végig, de mindenesetre tovább gondolni...

Mire gondolok?! - Mire gondolhatok?

Ez 22-es csapdája, hisz ha tudnám mi "ez a TITOK", akkor én lennék az első aki megvalósítaná, már rendelném a legújabb domain nevem. De nem tudom, sajnos nem is érzem...

A Web3 vagy már a WebNemtutommennyi határán, tendenciákat látunk, érzünk...
Gyakran nem értem magam sem mi, és miért működik, hogyan képesek emberek órák-hosszat fotókat böngészni, videókat nézni...
De működik! - Nem is akárhogyan! Nem is akármilyen látogatottságot, ezzel pedig reklámbevételt generálva az oldal tulajdonosának.
Ezekről a fotó-megosztó ( pl.: flicker.com...) video-megosztó ( youtube.com...), klasszikus kapcsolatépítő (iwiw, myspace...), lemaradtunk, nem mi találtuk ki, nem is mi profitálunk belőle. A lehetőség előtted áll, nem tudom, nem tudhatod te sem mi az ami legalább akkorát szól mint a fentebb felsoroltak.


A trendeket figyelve az igazi tudásmegosztásban rejlő potenciál kiaknázásra vár.

Leegyszerűsítve: Tegyük fel egy kiscéged van, nincs arra anyag kapacitásod, hogy valamely területen, fejlesztés, kutatás, piackutatás... speciális tudással rendelkező szakembert alkalmazz. Hogy jön ide a meghivásos közösségi oldal?

Nagyon is ide jön!


Speciális tudást keresel! ---> Elegendő "egyetlen" szakértőt megkeresned, ő meghívja a következő(ket)t, ő(k) a többieket...

Ez sem az én ötletem, van néhány cég aki ezt már alkalmzza és a globalitásban, rejlő globális tudást aknázza. Egy ilyen módszerrel egy cég életfogytig bebetonozza magát, a friss tudás az új gondolatok által, a köztudatba, és a profitábiltásba. Itt egy egy pici ellnetmondást érzel Te is, ugye?
Speciális tudás kontra köztudat!
Nagyon egyszerűen feloldható: amikor szűk szegmensről beszélek, specialzált területekről akkor ezen területek és vonzáskörzetek köztudatára gondolok.

Egy újabb ellnetmondás:


Szükszegmens kontra nagy durranás!

A megváltozott környezetben egész mást jelent a nagy durranás, NEM látogatottságot, NEM felhasználó számot, hanem értéket, minőségi kapcsolatokbna rejlő potenciált. Az érték alapja a közösségi tudás, a virtulás kapcsolatok gazdasági értékke konvertálását. Ez pedig érdemben offline közösösséggé (is) kovácsolt virtuális közeget kell jelentsen.
Fehasználói élményként már nem elég a fotó, a videó, a klipp a hang! Több kell, azonos problémával küzdő, vagy hasonló sikereket elérő, építő egyének közösségi és egyéni élménye.


Tehát bátran ki merem jelenteni a Meghívós közösségi oldalnak van értelme! De...

Ugynakkor bűn lenne, nem figyelembe venni az emberi tulajdonságokat, a csorda szellem kontra individum. Mindezt az örökzöld emberi célok, elvárások mentén megfogalmazni menedzselni. Nem szeretneék és nem is tudok profétálni...

Csupán elképzelseim vannak milyen is lehet, milyennek kéne lennie:

Célzás szempontjából:

- vagy nagyon exkluzív, ugyanakkor kreatív és tettrekész célcsoprt
- vagy viszonylag széles, mégis konturokkal rendelkező célközönség ( kontúr lehet: demográfiai, regiók alapján, szihográfiai, szakterület, érdeklődéi kör...)
- jól motiválható, aktivizálható

Koncepció alapján:


- online réteget tudjon offline-á tenni:  Az iwiw és társai, remekül integrálják az offline kapcsolatokat online-á, bár nem tudom mennyire erősítik a világi kapcsolatokat. Tehát a leendő "robbantó szájt" minimális követelményének ezt a konverzió képességet gondolom.
- A skalpgyüjtő közösségi oldalak, kapcsolatmennyiségi szemléletét kapcsolatminőségi szemléletté kell képeznie.
- Valami új és értékes kapcsolati élményt kell adnia.
- Társadalmi, politikai, gazdasági értékké kell konvertálódnia, lehetőleg minél szorosabb offline vonulattal.

· 1 trackback

Piaci rés, vagy piaci prés? Avagy az információssztráda pillanatnyilag zárva tart…

2008.06.04. 03:12 | vallalkozasiotletek.com | 4 komment

Egyre gyakrabban foglalkoztat az online piaci résztvevők attitűdje...




Rabbit legutóbbi cikke kapcsán tovább erősödött. Ellenállhatatlan késztetést érzek, hogy ellenkezzek, hogy kérdezzek…


Nem feltűnési viszketegség, nem divat, remélem sikerül a saját utamat járni. Valami más, valami több, lehet kicsit önző, tán öncélú is, a jobbítás szándékát viszont ne vitassa el senki.

A fentebb linkelt poszt indító  gondolata „A hazai online kampányokról meglehetősen kevés esettanulmány jelenik meg. Ennek oka valószínűleg  a tudás titkolásának hazai nagy “divatjában” rejlik, illetve persze abban, hogy nincs kapacitás ezek megírására.” Volt.

Ettől a néhány sortól tán önző módon vártam a nagy ráeszmélést, nyitást, én kis naiv, ehelyett született egy remek poszt, egy tanulmány, ami igazából iskolapéldája egy kreatív kampány, elemeinek, koncepciójának, de mit sem mond azon nagy számú piaci szereplőnek, a piaci rések résztvevőinek, vállalkozók, KKV-k akiknek összességében több profitot hozna egy használható elemzés, mint a linkelt posztban említett cégnek.

  • A nagy cégek,  és az őket kiszolgálók handicap-pel indulnak, és ez így is marad?
  • Esetleg e kreatívok, médiaügynökségek, képesek felmérni azt a potenciált amit a rétegpiacra termelők összességében képviselnek?
  • Vagy ez számukra nem nagyságrend?
  • Esetleg elgondolkodtatok azon mi lenne, ha az életre való „kicsiket” hoznátok pozícióba, egy fillér befektetése nélkül csinálnátok meg a jövök, több ezer megrendelőjét?

Nem kellene semmi mást tenni, kinyitni az információs kaput, mint írtam nem üzleti titkot kellene átadni, csupán induláshoz, irányváltáshoz elegendő információt


Long Tail

Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás kkv profit olvastam long tail célközönség smo piacok pozicinálás közösségi marketin

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 2.

2008.05.13. 07:19 | vallalkozasiotletek.com | 5 komment

Ez már majdnem olyan mint a szex, amikor egy nőt le akarsz fektetni azt mondod neki amit hallani akar, de…Itt nem elég az mondani, olyannak is kell lenned, és tartani magad az ígéretedhez!



Már a tegnapi bejegyzésem írása közben is felmerült, sok végiggondolásra érdemes ötlet, némelyiket bele is rejtettem a „fordításba”. A közeljövőben lépésenként meg próbálom, kicsomagolni, természetesen megtisztelnél kedves olvasó, ha kérdéseid, ötleteid megosztanád, illetve ha egy pontot relevánsabban le tudsz fordítani, szívesen várom a kommentben.

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 1.-2. alapja Seth Godin Blogja (http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2008/05/what-do-you-kno.html)


- B2B azaz a üzletek közti értékesítés, ahol nem feltétlenül ellenérdekeltek a felek az árban.
- A hétköznapi reklámok fő vonulata ma még a TV, rádió, reklámok, újság, magazinhirdetés, ezek kevésbé célozhatok, lassan nehézkesen tesztelhetők, alig mérhetők, kétes a költséghatékonyságuk, a megtérülésük bizonytalan.
- A terjesztés új útjai: onlinemarketing, a blogok, az RSS feedek, a tudásmegosztás, a továbbajánlás, a vásárlói klubok… - nagyon gyorsan bizonyítanak!
- Az emberek ugyanúgy reagálnak a reklámokra a világon mindenütt és minden szinten. Nem szeretjük, de igen is hatnak ránk, azt szeretnénk kapni amit ígértek. ( ez az ígéret gyakran egy érzés egy soha utol nem érhető tulajdonság)

Pont ezért TE ha teheted, nevezd meg az ajánlatod utolérhető tulajdonságát! Ezzel már is a legtöbb konkurensed beelőzöd!

- Sztorizz, egy történet mindig megkapó, érdeklődést kelt! A legjobb sztorik, szemléletmódra apellálnak, ezzel közösséget teremtenek, vagy éppen kirekesztenek, épp ezért hatásosak.
- Célozz a közönségedre! Keresd meg a hiányos képességeit, problémáit, ez legyen a történet alapja!
- Életközeli, hétköznapi az érdeklődőid figyelmének középpontjában álló történet a leghatásosabb
- Az emberek önzőek, lusták, tájékozatlanok és türelmetlenek. Azt, ott és úgy tálald, amit, ahol és ahogy várnak!

A marketing az munka, ahol az embereknek választ adsz a kérdéseikre!
Soha ne reklámozz mindent, mindenkinek! (oszd, fel a problémák szerint a piacot)

- Az eladók felelősek azokért a mellékhatásokért, amiket a termékeik okoznak. ( ha ismered a veszélyeit ha nem a TE felelőséged!)
- Emlékeztesd a vevőid, hogy tudják a bizalom erős kapocs!
- A jó értékesítő mindent mér amit csak lehetséges!
- Az értékesítés nálad se menekülés legyen! A marketinged legyen megtervezett gondolatokba ágyazott gyakorlat, ami a figyelem felkeltése kezdődik, de a „fizetéssel” sem ér véget!
- Egy csalódott vevő értékesebb, mint tíznek a sikerélménye! (csak jól kell, kezelni és kommunikálni!)
- A keresőkben (pl.: Google) a legjobb gyakrabban győz, és többet nyer!
- A legtöbb értékesítő jól értékesít, de itt be is fejezi. A legjobbak viszont mindig ütősebb ajánlatokkal bombáznak, és újra nyernek!
- Sokkal több. És sokkal gazdagabb ember van mint régen, ők elvárják, hogy kezeld úgy őket!
- Olyan szervezeteknek, amiknek sikerül közvetlenül a végfelhasználóknak eladni övék a jövő piaca.
- Indíts játékot a közösségi médiákban, ami gyorsan terjed, de nem hosszú ideig!
- Értékesítesz valahányszor médiát bérelsz, valahányszor a célzol, amikor támogatást adsz, amikor új terméket dolgozol ki, de ha csak egy értesítőt küldesz!
- A blogod előkészíti az értékesítést, mert alázatra nevel. Arról nem beszélve, hogy olyan szempotok is felszínre kerülhetnek melyekre egyébként nem gondolnál.



Ráadás TIPP:



Ne feledd!

Te értékesítő szemmel látsz, értékesítő fejjel gondolkodsz! – Menj át, mert az „igazság odaát van!”

Tudni mit kell tenni és megtenni, nem ugyanaz!

Használj aláírásfáljt az e-mail-jeid végén, a „papír”leveleid fejléce, lábléce aláíráshelye nem kérdés ugye? Akkor az e-mail promotáló, brandelő lehetőségeit miért nem használod ki?



Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás profit olvastam long tail célközönség smo piacok pozicinálás közösségi marketin

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?! 1.

2008.05.11. 22:23 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Gyakori probléma, partnereim részéről gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen alapvető szempontok szerint szükséges és elégséges a piacon megjelenni. Kulcskérdés termék bevezetésnél, de nem elhanyagolható általános esetekben sem.



Ezekre a kérdésekre többnyire termék, cég, ajánlatra specifikus tippeket szoktam adni.
Most viszont Pünkösd vasárnapi ejtőzésem közben rátaláltam a világ legáltalánosabb, ugyanakkor legértékesebb összefoglalójára. Amit veletek is szeretnék megosztani by Steh Godin.

Mi az, amit tudni kell a Long Tail piac értékesítőinek?!


- Az előre megtervezett, bevezetett, személyes és személyreszabott témába vágó reklám! (jobb, mint a nem bevezetett, nem személyes… kéretlen levél)
- Ígérj! Tartsd magad az ígéreteidhez! Ez márkát épít, hitelesít! És tudni fogják rólad, hogy tartani kell magukat az ígéreteidhez!
-    A legjobb vevőid tiszteld meg, mert többet ér egy ezek közül, mint az összes többi!
- Az eredményeid, a tudásod megosztani könnyebb, jövedelmezőbb, sőt hatékonyabb mint az üzleted a piacod megosztani!
- A marketing a termék előtt kezdődik! (Offline életemben azt szoktam mondani, a marketing a kézfogással és „mély szembenézéssel” kezdődik, ez dőlni látszik! De a folytatása miszerint a marketing a fizetés a „pénztár” után folytatódik ez viszont egyre igazabb By Provokátor)
- A reklám csak egy praktika, taktika, csupán technika kérdés a marketing sokkal több. (A vevő megszerzésétől újra vásárlóvá konvertálásáig, sőt élethossziglan tart! Provokátor)
- Az alacsony ár hatékony lehet, de az nem marketing!
- Bátorítsd, sőt te magad is kezdeményezd az ügyfeleid közti kommunikációt.
- Kezdeményezz beszélgetést a termékeidről.
- Az értékesítés egy út, melyben válaszolnak a te hívásodra.
- Nem tudod vásárlásra bírni a vevőidet, valószínűleg nincs még itt az idő! Az emberek egy része elégedetlen, kérdezd meg a véleményüket!
- Ha te a marketing költségvetésed illetve a marketinged statikus, egyhangú, csak a dráguló marketing kiadásaid figyeled. A jó értékesítő képes befektetésként megvalósítani, és eredményt, többszörös eredményt realizálni.
- Az emberek nem azt veszik, amire szükségük van, hanem amit AKARNAK! Amiről azt hiszik szükségük van.
- Te nem változol! A kilátásaid sem!
- Az emberek egy extra érzelmi pluszt várnak el Tőled, tehát olyat és úgy adj el nekik, amit és ahogy szeretnék!


Folytatás, olvasd és gondold tovább!...>>>


Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás profit olvastam long tail célközönség piacok pozicinálás

A trend mely újraírja az értékesítés szabályait...

2008.05.06. 17:22 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

A klasszikus érékesítési modelleket felülírta az idő, online téren mindenképp.



Amit a hipermarket művel a sarki fűszeressel, a nagy hal meg eszi a kicsit igazsága. A Long Tail piacain ez már elavult, itt már a gyors a kreatív hal beelőzi a lassút igazsága érvényes.
Ha tudomásul vesszük, hogy nem a hálózat csapdájában vagyunk. Megtanuljuk kezelni a helyzetet, akkor miért vergődjünk, amikor pont most lehetne, kellene fellélegezni.
Valahol azt olvastam, hogy új problémák, új lehetőségeket rejtenek, talán tessünk kihasználni!
A tradicionális értékesítés is változásokon ment és megy át, technológiai, vásárlói szokások, márkahűség, tudatos vásárlói réteg, ajánlások, sorolhatnám, de... Nem téveszthetjük azonban szem elől, hogy egy tégla-habarcs üzletben, van kontaktus, gesztusok, pillanatok alatt elintézhető egy félreértés. A szemtől szembe kommunikáció minden előnyével és természetesen hátrányával. Nehezebb mérhetőség, kevésbé automatizálható rendszer, lassúbb megtérülés, mint online felületen.
A változás az igazi kihívás, felismerni a problémám és meg keresni a megoldást, nehéz és gyakran nehézkes a megoldás.

Hogy miért?

Mert alapjában véve saját magunkat kell megváltoztatni, bevett szokásainkat eldobni.
Változni, változtatni a kommunákicós szokásainkon, a kommunikációs csatornáinkon, az ügyfelekhez való hozzáállásunkon, és még megannyi területen.

A helyes választás alapja:
- hatáselemzés
- megszerzés stratégia
- konvertálás (akár több lépcsőben)
- újraértékesítés

Nem megkerülhető dolog, a számodra sem vásárló élettartamban gondolkodni. Bár mely profilban is dolgozz, lehetőséget kell teremeteni a tranzakicó megismétésére, extra szolgáltásokkal növelni a vásárló kapcsolatot.
Napjainkban a világ óriási változásokon megy át, közösségi, gazdasági, politikai, fogyasztási, különösen reklámfogyasztási értelemben. Ebben hatalmas szerepe van, és mégnagyobb lesz az úgynevezett RichMedia-s reklámboxoknak, ez banner méretű, de egy komplett értékesítési levél tartalmú akár interaktív multimédiás eszköz. Kép, szöveg, hang, video tehát minden a Te ajánlatod szolgálatában. Pontosítok a TE célod szolgálatában, feltéve ha van célod, ha van az online megjelenésednek célja, ha van a reklámodnak, kampányodnak célja.

Te személyszerint hol tartasz? Mi lesz a következő lépcső?

Címkék: média trendek üzlet siker online business értékesítés vállalkozás profit long tail célközönség piacok

Spotlight: Forradalom a fogpótlás minden területén!

2008.04.29. 22:18 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

A Long Tail (Hosszú farok) piac egy szegmensét, praktikusan a fogorvosokat, fogtechnikusokat, rendkívül jó célzással, meggyőzőerővel kápráztatja el a fogpótlástechnika forradalmi vívmányával:



„A fejlesztés eredménye a Turkom-Cera nevet viselő, a fogászati kerámiák világában forradalminak számító anyag és eljárás. A Turkom-Cera valójában egy ötvözött alumina, fémmentes hidak és koronák készítésére.”

Az értékesítési weboldal iskolapéldáját láthatod!
Te mit tudsz alkalmazni, adaptálni?!



- a célközönség behatárolása
- probléma felvetés
- a megoldás megfogalmazása
- a látogatók releváns információval való ellátása


Ön mostantól hihetetlenül egyszerű technológiát alkalmazva, alig egytized időráfordítással, minimális beruházási költségek mellett, 50%-kal könnyebb, minden eddiginél erősebb, tökéletesen illeszkedő, esztétikailag kifogástalan és klinikailag 100%-osan bevált fogpótlásokat készíthet. Olvasd Tovább…>>>

Címkék: trendek üzlet siker online értékesítés vállalkozás long tail célközönség piacok

Spotlight: A Boriték specialista...

2008.04.25. 20:14 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Onlinepiaci trendek kedveznek a kreativ igénnyel rendelkező megoldások szállitóinak!



Egy a rétegigényeket kiszolgáló valóban innovativ oldalra találtam, remek példája hosszú farok (Long Tail) jelenségnek.

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca!

Külnösen hatékony megoldásokat kinál az értékesitben, ha nem csak eladni akar az oldal. Adalék információkkal, ötletekkel megtöbbszörözhetőek a konverziós arányok. Nem kell exkluziv, sőt még csak speciális ajánlat sem ahhoz a látogatót vásárlóva tegyük. A már vásárlási szándékkal érkezőket, információval ellátva célt érhetünk, illetve akicókkal impulzus vásárlásra késztehetjük. Természetesen további aktiv elemek fokozzák, a vásárlási kedvet.
Mérések bizonyitják, hogy egy átlagos oldalra érkezők 75%-a nem kvalifikált, nem minőségi érdeklődő csupán látogató. viszont a minőségi látogatók esetén is szükségszerü további csalik alkalmazása.

Egy az értékesitési weboldal alap elemeit illetve innovativ alkalmazásait tartalmazó igéretes site:

"Piacvezető borítékokat kínálunk napi gyártásból!
Ofszet, kraft, gascofil, környezetbarát, tyvek, redős-talpas borítékok, légpárnás- és CD tasakok a legjobb áron, raktárról, azonnal, minden gyári méretben és háromféle zárási módban." Tovább!...>>

Címkék: trendek üzlet siker online értékesítés vállalkozás long tail célközönség piacok

Spotlight: Hosszú farok igenis korunk egyik meghatározó műve...

2008.04.24. 18:54 | vallalkozasiotletek.com | 4 komment

Long Tail trendek, avagy amiről érdemes beszélni!



Aki szeretné gyorsan és hatékonyan kiröhögtetni magát, szerezze be a magyarul most megjelent Hosszú farok című könyvet, üljön be vele egy kocsmába, és csapja ki büszkén az asztalra, ahogyan mi tettük. A diszkréten somolygóknak, a nyíltan vigyorgóknak és a szőke pincérnőnek innen üzenjük: a Hosszú farok igenis korunk egyik meghatározó műve, amely segít megérteni az elmúlt évtized fontos gazdasági folyamatait, sőt hatásából ítélve könnyen lehet, hogy megváltoztatja a világot. Na, most biztos lefagyott az arcukról a mosoly! (Forrás: index.hu)
Olvasd tovább!...>>


Címkék: trendek üzlet könyv értékesítés vállalkozás long tail célközönség piacok

Ismét a Libri az "Év Könyvkereskedője"

2008.04.24. 02:10 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

A Libri Könyvkereskedelmi Kft. csaknem 500 főt foglalkoztató hálózat 45 üzletével, két internetes áruházával, kilencmilliárd forint feletti éves forgalmával az ország egyik legnagyobb könyvértékesítője.



"Örömmel számolunk be minden kedves vásárlónknak arról, hogy a XIV. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál zárónapján a kiadók szavazatai alapján vállalatunk ismét elnyerte az Év Könyvkereskedője díjat.

Nem titkoljuk, rendkívül büszkék és hálásak vagyunk, hiszen a rangos elismeréssel immár hatodik alkalommal jutalmazták a Libri elkötelezett munkáját. Külön örömmel tölt el minket, hogy minőségi könyvkínálatunkat, üzleteink barátságos hangulatát nemcsak vásárlóink, de a könyves szakma is évről évre elismeri.

A Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál évről évre egyre több érdeklődőt vonz. A könyves szakma legnagyobb hazai összejövetelének idei díszvendége a kortárs világirodalom egyik legjelentősebb alakja, Umberto Eco volt, míg az országok közül Kanada mutatkozott be az olvasóbarát közönségnek." [libri.hu]



Ugye nem árulok el túl nagy titkot, ha azt mondom a Long Tail trendek legprominensebb példái a könyvek a könyvesboltok. Különös tekintettel a webes könyváruházak.
Meghatározó haza képviselőjük a libri.hu.



Címkék: trendek könyv értékesítés vállalkozás long tail célközonség piacok

"A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

2008.04.23. 21:51 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

A Web2.0 az internet számára forradalmi újdonság, de egy átlagos vállalkozás számára mit jelent ma Magyarországon?



Gyakran kerül viták kereszttüzébe internetes fórumokon a web2 lényege, sőt már a web3ról is olvashatunk pro és kontra. Piaci elemzések sora, onlineforgalmi adatok bizonyítják a web megújulásának eredményeit, újraírva mítoszokat, ledöntve idolokat...
Magyarország számára sem csak iskolapélda az online business.
A klasszikus mondás "a nagy hal megeszi a kicsit" már a múlté, új trendek írnak új szabályokat " a gyorsabb hal beelőzi a lassút". Itt jön be a feltörekvő vállalkozások számára kitörés lehetősége.
Egy közepes vagy kisebb vállalkozás számára valós lehetőség, hisz kisebb, mozgékonyabb, könnyebben motiválható. Nem utolsó sorban, a vezetés hosszabb ideig egy kézben van, igy a stratégia hosszabb távon tervezhető, ezért kiszámíthatóbb.

Mindezen lehetőségeket, megfejeli, sőt übereli az a tény melyszerint, az internet kínálta végtelen polcok, a legnagyobb multikkal veheti fel a verseny egy-egy réspiacon akár az egyszemélyes vállalkozás is.

Címkék: trendek vállalkozás long tail célközonség piacok