Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Ariel porcukor, vagy Negró tampon, esetleg Always szivarka?!

2008.12.05. 04:25 | vallalkozasiotletek.com | 6 komment

Új vizekre evez a Szentkirályi...


"A Szentkirályi még ebben a hónapban a boltok polcaira küldi ásványvíz alapú, az EVM vegyipari céggel közösen kifejlesztett kézkrémjét és testápolóját. A Szentkirályi márkanév alatt futó kozmetikumcsalád a „Vizek krémje" elnevezést kapta. " Forrás: kreativ.hu

Emlékem közt kutatva, nem találok olyan márkát ami számára a horizontális terjeszkedés pozitív eredmény hozott volna. Csak abban esetesben tudom elképzelni, hogy ebből igazi sikertörténet legyen, ha a "Szentkirályi" név és az ásványvíz még nem forrt volna össze az emberek tudatában.

Végül is egy tesztet megér a nagyoknak... ;)

Címkék: trendek blog üzlet business értékesítés vállalkozás pozicionálás olvastam long tail célközönség szűkítés

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr76805226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2008.12.05. 08:27:36

Kicsit sarkítasz... nincs itt másról szó, csak a nagy testvér az Evian copyzásáról. Bár azt nem tudom ezen belül hová lövik be a terméket - mondjuk egy Vichy árfekvés a cél - de eljöhet az idő, hogy celebjeink nem kennek magukra semmi mást a trend jegyében.
A víz különben jót tesz a bőrnek, de elég ha megiszom.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.12.06. 01:54:59

@Zsuzsanna

OK! Lehet sarkítok, de...

1. Ettől még a horizontális terjeszkedés, eléggé garantálja a negatív eredmény! ( "marketing vastörvénybe ütköző cselekedet!")
2. Mondj egyetlen egyet ami hozta az eredményt!
3. Ha valami nem vált be, akkor teljesen mindegy copy, vagy önálló gondolat.

A celeb kérdés a napokban más kontextusban is elő jött, érdekelne hogy mondjuk a számodra a celeb a "Győzike" akit mindenki ismer, vagy mondjuk egy kis tó nagy hala, mondjuk a pénzügy területén Dr Tóth András?


LT

Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.12.11. 15:44:22

Igen, egy kicsit furcsa érzések kavaroghatnak bennünk. Amennyit én a Szentkirályiból láttam egy munkánk kapcsán, hogy van bennük innovatív szellem és lelkesedés bőven, csak valahogy az útkeresésen még nem jutottak túl. Hirtelen emelkedtek ki a tömegből. Megjegyzem: megérdemelten (legalábbis én válogatós lévén ásványvízben mellettük voksolok.) A karakteres csapásirányt nem látom náluk, és talán ez van most ezzel a próbálkozással. Vagy melléktermék hasznosításról van szó? Végülis a krémek összetevői között szoktam olvasni a "Soda" szót ;-) Esetleg a két termék közös célpiaca, amit mi nem látunk át?
Több infot nem találtatok ehhez a hírhez?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.12.12. 22:12:07

@Kontaktia,

Emlékeim közt úgy él, mintha tán egy éve töltöttem volna ki valamelyik közvélemény-kutató cég számára egy olyan űrlapot, melynek a kérdéseiből akár a Szentkirályi dizájnja is beugorhatna...

Azért emlékszem viszonylag pontosan mert, valami rém rosszul megszerkesztett kérdéssor volt, de tutira nem értem milyen elemzést tudtak levonni...

"innovatív szellem és lelkesedés bőven, csak valahogy az útkeresésen még nem jutottak túl"

OK! -de vajon miért nem?
Költő kérdés volt!
Ez viszont nem költői:
Szerinted a Fornetti miért jutott oda ahova, és annyi idő alatt amennyi?

Azért kíváncsi lennék mondjuk 100 döntéshozóból mennyi lenne képes ezt felépíteni?
Sőt 100 döntéshozóból mennyi tudja, hogy a Fornetti milyen cég, honnan jutott és hova?

Na itt kezdődnek a bajok, mert sajnos a kreativitás még sok helyütt = a másolással, és hogyan adaptálhatna bárki is sikertörténetet ha nem is ismer ilyeneket.
A legkisebbektől a legnagyobbakig hajlamosak azt hinni, hogy az igazi sikertörténet a MicroSoft, IBM...
Pedig nem is őket a technoólógia fejlődése hozta abba helyzetbe amit képesek voltak kihasználni. Lehet tőlük tanulni, másolni, adaptálni...
De az igaz sikersztori az egy kisvárosból sőt faluról is indulhat, egy jó koncepció kell.
Mondjuk kisvárosi zöldségesként valódi zöldségekből összeállított főzelék /leves...alapot készítesz felpucolva, szelve, fűszeradaggal kimondottan szingliknek! ;) (aki megvalósítja pasikra is gondoljon) /franchise-olod.../

LT

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2009.01.02. 00:07:00

@Long Tail: Bocs, kicsit pihentem a napokban;-) Szóval a sikertörténet felvetésre: nagyon jó példa a Fornetti. Írnék még egyet: Kulcs-Soft. Érdemes megnézni a cégtörténetet a honlapjukon! Persze, egy IBM vagy egy MS se indult nagyon másképp, csak nem nálunk. Mi már csak egy multi céget látunk itthon belőlük, ahol kész vállalati kultúrát kaptak kintről, és valljuk be: erős tehetetlenségi mozgás van a működésükben. Dolgoztam alkalmazottként én is ilyesmi cégnél, ahol azért ha valaki valamit elszúrt, úgy közepes erősségben, akkor nem rendült bele a cég. Most a sajátomat építgetem, és minden mozdulatot, minden forintot, minden lehetőséget és ötletet kézben kell tartani, mert máris rezeg a léc. Marketingesként se semmi kihívás! Visszatérve a Szentkirályira: ha egy cég hirtelen pörög fel, az épp úgy működhet, mint a sztárság. És itt tényleg a vezetőn múlik minden, az biztos. Én magamon most tapasztalom, hogy hiába vagyok alapjában inkább demokratikus típusú vezető, a fejlődési szakaszban katonásan szem előtt kell tartani a célt és visszarángatni mindenkit a "sárga útra"...
Az ilyen típusú, ilyen felfutású cégeket aztán jól bele lehet húzni a csőbe! Arra gondolok -hogy azért a marketing témát se tévesszük szem elől-, hogy olyan dolgokba fognak, ami nem nekik való. Még nem. Vagy egyébként sem. Számomra érdekes példa a Hovány Autó megjelenése a tvben. Nem tudom, láttátok-e a reklámot. Olyasmit sózott rájuk valaki agyafúrt (hagyjuk a névtelenségben) , ami egy többlépcsős reklámfilm, vagyis úgy hat, hogy intenzív reklámozással egy-két hétig a felcsigázás megy, aztán kibontják. Nem csodálkozom, ha nem emlékeztek rá. Nekem is csak a személyes érdeklődés miatt ragadt meg. Épp az intenzitás hiányzott belőle. A film minősége se volt az igazi. Egy középút, ami nem működik. Mert azt gondolták, hogy megértek erre a csatornára. De azért mégse kellene annyi milliót költeni, mert ijesztő volt a szám, amit hallottak és elkezdték lealkudni. Ha csak kétmillió, akkor is kidobott pénz. Hmm, mit tudnánk mi kihozni direktben az ügyféladatbázisukból ennyiért ;-)

Dr Keynes 2010.07.13. 08:03:34

A tészta-tésztaszósz-margarin-olivaolaj forgalmazó Barilla elvan az olivaolaj alapanyag-összekapcsolással. Szóval nem olyan ördögtől való dolog ez.
Más kérdés, hogy
1. elég-e ehhez a víz
2. hiteles-e a víz, mint alap a kozmetikumoknál
3. Összekapcsolható-e a két termékcsoport egy üzenetbe