Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Hogyan szereti, mikor jó neki? Tudod? Megkérdezted? Egyáltalán érdekel?

2008.11.21. 23:32 | vallalkozasiotletek.com | 5 komment

Intim szférárdól beszélek! Arról faggatlak mennyit, mit tudsz azokról akikből élsz! Ők rólad? Miyen kép él rólad abban az emberben aki ltart téged?

Nem tudom mennyi véletlen, mennyi a tendencia abban, hogy épp a napokban szándékoztam a hírlevél szerepéről, helyéről írni a mai marketing trendeket figyelembe véve. Igaz csak egy mellékvize a hírlevél annak témakörnek melyet már beígértem [Meg ígértem, ugye Sofokles?! Meg ígértem!].  Egész jó kis polémia alakult ki ma Erdélyi Norbert WebDesign & Marketing Blogján. Itt sem igazán a tények, inkább a marketinggel kapcsolatos érzelmek vitáznak.


Most nem kívánok a technikai, illetve az aktuális részéről véleményt formálni, egyrészről mert kommentként megtettem. Másrészről mert a későbbiekben a gondolatmenetem eredményeként majd ki-ki levonja a saját személyre szabott konklúziót! Esetleg a technikai, taktikai részletekbe belemélyedhetünk...


Kétségkívül az E-Mail marketing vesztett régi fényéből, feliratkozásért igazi ajándék, vagy nagyon kreatív csali kell. Ez még csak a kezdet, több szempontból is.


Kezdet mert:

- a reklámfogyasztó szűrőink egyre jobb hatékonysággal dolgoznak
- egyre nagyobb szerep jut az ajánlásoknak
- egyre magasabbra kerül az ingerküszöbünk
- egyre nagyobb árat kérünk a figyelmünkért az IDŐNKÉRT!
- egyre jobb a konkurencia is
- egyre több a csalódás és a megtévesztő reklám, már csak a nagy számok alapján is
- egyre jobban kell szűkíteni a célközönséget, és ez a hazai piacon egyre több és részletesebb pozicionálást, ez pedig egyre jobb piacismeretet igényel
- tovább színezi a képet a SEO, SMO, PPC, és többek közt a Google átfogó globális ellenőrzöttséget vizionáló trendje. Ez egy külön poszt sorozatot megérn pro és kontra.
- egyre többet kell tesztelni, mérni
- Nem lehet megúszi az interakció valamely formájának alkalmazását, űrlaptól a zárt fórumokig, az onlin chat, és Skype aplikációkig, CRM alkalmzásokig.

Ma már nem elég kreatívnak lenni, ma már csúcsra kell járatni, a  reklámokat, a sales szövegezést, a technikákatt, a kampányokat. Néha viccesnek, néha trágárnak, néha pajzánnak kell lenni, hogy észre vegyenek. Főleg az olyan piacokon ahol fel kell rázni a közvéleményt.

Ugyan ez igaz az értékesítés minden ágára, ahol felhígult és ahol megcsappant a kínálat ott is torzultak mind a hrdetési mind a vásárlási szokások. Offline a leggyakrabban említett terület a kiskereskedők kontra hipermarketek. Árverseny találahtó minden területen, hol fel hol le. Most épp aktuális a feltelőségbiztosításoknál, a díjak ára átlag árakat figyelembe véve a tavalyihoz képest csaknem 10ezer Ft-al csökkent.


Potenciális kitörési pontok lehetnek, melyekre a következő posztokban igyekszem visszatérni.

A teljesség igénye nélkül:
 
- E-Mail marketing azaz adatbázis marketing
- Konverziós stratégiák, technikák a célok függvényében
- Regisztrált ügyfeleid hány százaléka ad kamu címet? Követő Mail-jeid hány százaléka megy a regisztrációknak szánt DummyBoxba?!

Címkék: média trendek blog onlinemarketing üzlet siker business értékesítés vállalkozás kkv profit long tail célközönség smo közösségi marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr31782129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2008.12.04. 11:39:59

Én azt látom, hogy erre is érvényes a régi, jó öreg mondás: csináld jól.
Azt gondolom, hogy ma olyan időszakot élünk, amikor kezd egyre jobban felfutni az internetes vagy eKereskedelem, illetve maga az internet üzleti jelentősége. Ez persze magával vonja, hogy az eddigi, beváltnak tekintett technikák átalakulóban vannak, vagyis újakat, jobbakat kell kitalálni, alkamazni. És itt jön képbe a jó szakember, aki (legalábbis remélem) jól csinálja: el kell mozdulni a minél hatékonyabb szegmentáció irányába, hogy megtaláljuk azokat a usereket, akik (komolyan) érdeklődnek a termékeink, szolgáltatásaink iránt.
Persze ez az állapot nem lesz végtelen 1-1 user esetében, ezért lesz (van) kiemelt jelentősége a konverziós technikáknak és az analitikának.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.12.05. 05:26:39

@László,

A "csináld jól" már nem elég, sőt ez a legjobb gyilkosa!

Bátran fel kell állni, ha kell szembeköpni magunkat, szembemenni a trendeknek. Le rázni az iparági és minden béklyóinkat.
Ha beállsz a sorba meghalsz, nem azt mondom, hogy vége a bizniszednek, de legalábbis egy rakás pénzt az asztalon hagysz, sőt táptalajt a konkurenciád és a sikertippek keresőinek.

LT

Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.12.11. 15:54:35

Csak azért tennék hozzá egy szösszenetet, mert épp most volt egy kiváló példa nálunk a mail kampányra. Első körben simán kiküldte a partnerünk a céges nyilvánosan elérhető címekre a reklám mailt. Megjegyzem: a "Jó tárgy"+"Nem csatolás" szabállyal, jól!
De mire bennünket bekapcsoltak, 2 hét eltelt és 80% nem is emlékezett rá, hogy kapott volna mailt. Ha kapott is, jellemzően nem ő volt az illetékes, vagy csípőből nemet mondott a továbbiakra. 1% eredményesség erős küzdelemmel.
Újragyűrtük, megbeszéltük, illetékest kerestünk telefonon, aztán kimentek a mailek, 2 nap múlva telefonon utánkövettük. 7% az eredményesség.
Tanulság -szerintem: egy marketing eszköz nem eszköz, összehangolt marketing folyamatot kell szervezni! Ne várjunk csodát mail marketingtől, dm-től, indirekttől, promóciós játéktól, honlap látogatottsági bummtól!

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.12.12. 22:27:54

@Kontaktia,

"a "Jó tárgy"+"Nem csatolás"" ráadásul nyilván nem várt levélként ment, hisz nem túlságosan jellemző az engedély kérés, különösen ebben a webszemétharcos időkben...

Mint írod, a targetálás zéró, a célmeghatározás nulla, hogyan legyen konverzió, benchmarkról meg ne is beszéljünk mérés hiányában. A leglightosabb történet az volt amikor néhány éve független tanácsadóként társadalmi munkában", de tényleg haveri alapon (mint később rájöttem ezért nem jártam sikerrel ez ügyben) akartam elérni, egy többlépcsős Tesztelős (kampányt célcsoportot, címet, sales szöveget, kampányt, egyharmad címzett 3sszoros DM. Ehez képest kiment egy egyetlenegy támogatott hírlevél, teszteletlenül, az átkattintás 2%ot nem érte el (ez maximum egy bannertől szép teljesítmény), a vásárlás tán 20 db termék, feliratkozás hírlevélre 0 azaz NULLA! Kiadás milliós tétel, a bevétel cirka 340ezer HuF.

LT

ui.: azért arra kíváncsi lennék. ilyen helyzetből, mennyire lehet hatékonyan visszahozni egy kampánynak nevezett valamit.
uui.: még egy költői kérdés: mennyit lehetett volna kihozni ilyen baklövés sorozat nélkül?

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2009.01.02. 00:53:58

Longtail! És mi lett a történet vége? Úgy értem ki lett kikiáltva a végén bűnbaknak?

Az utóiratokra reagálva:
1. Ilyen helyzetből nem lehet visszahozni semmit. Ilyenkor olyan, mintha 90%-ban nem is kaptak volna levelet. A maradék 10% pedig arra jó, hogy már el is veszítetted az érdeklődését, mert amikor hívod és emlékszik rá, hogy kapott ilyesmit, akkor már túl van azon a ponton, hogy gondolkozzon a lehetőségen. Ő már köszöni szépen, nem kéri, mondhatsz bármit. Szóval inkább nevezném a rosszul előkészített és lejátszott kampányt károkozásnak, mint alapozásnak. A legprofibb értékesítők személyes tárgyalások során fordítottak már vissza egy elszúrt helyzetet, de ez már könyvekbe való példa! Néha szoktam "sokkolni" a kollégákat azzal, hogy emlékeztetem őket arra a kampány indulása előtt, hogy egyetlen dobásuk van. A múltkor egy drasztikus, de tanulságos példát is alkalmaztunk: néhány elbaltázott helyzetre újra hívattunk a legprofibb kollégákkal. Akármilyen okos forgatókönyvvel is próbálkoztunk, egy-két különleges helyzettől eltekintve nem működött. A kollégák megtapasztalták és megértették, hogy nem vicceltem azzal a bizonyos "egy dobással" ;-))

2. lásd előbb. Azaz véleményem szerint úgy 10%-kal több potenciális ügyféllel indulthattunk volna neki eleve.

A baj szerintem a fejekben van, méghozzá az, hogy túlságosan kompromisszum készségre neveltek minket. Legalábbis az én korosztályom még az, amikor gyerekkorunkban magasszárú fűzős cipők közül választhattak a lányok, hogy piros-fehér vagy rózsaszín-fehér legyen. Ha esetleg nem volt a méretünkben épp piros-fehér, akkor belementünk abba, hogy rózsaszín-fehér legyen.

A MARKETINGBEN A KOMPROMISSZUM AZT JELENTI, HOGY NEM FOG MŰKÖDNI. Legalább is én ezt tapasztalom.

A Lászlóval váltottakhoz kapcsolódóan: kicsit általánosak és sarkítottak a megállapítások. Szerintem mindig a termék, a piac, a kommunikáció, a pillanatnyi helyzet adja, hogy beálljunk-e a sorba, azaz bevált eszközt használjunk, vagy szembemenjünk a trendekkel. Meg néha elég az is, ha jól bevált eszközöket egyedi módon kombinálunk. Erről a logonk tervezése jutott eszembe. A grafikus srác nem kevés extravagáns ötletet hozott, aztán tessék: két szembefordított, összekapcsolódó K betűvel, egyensúlyt hozó, mondhatni hétköznapi színekkel, egy pici játékkal épp az lett, ami nekünk kell.Ehhez persze kellett az, hogy az első 15 tervre nemet tudjunk mondani. Hogy visszakapcsoljak a kompromisszumokhoz ;-)