Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Légy résen!

2008.07.19. 17:23 | vallalkozasiotletek.com | 2 komment

Pozícionáld magad:

Határozd meg, kinek, mire, milyen haszonnal, előnnyel, tulajdonsággal ( a sorrend FONTOS!) rendelkező ajánlatot kínálsz.
Miben s mennyivel vagy másabb a konkurenciánál, mit adsz pluszt?!...

 

Azaz mi az a jellemző, amit Te szeretnéd, hogy gondoljanak rólad illetve mit gondol a kuncsaftod rólad. Amennyiben ez a kettő fedi egymást akkor jól vagy pozícionálva.

 

 

Teremts kategóriát:

 

Valóban ősrobbanáshoz hasonló eredményeket érhetsz el, ha a pozícionálást  azaz a mondandód leegyszerűsítését, egyetlen lemeztelenített igazságot megfogalmazó mondatba, szlogenbe foglalva szólítod meg a potenciális vásárlód.
Amikor érzelmi, értelmi, nyelvi alapon felépített mondani valód, logikai köntösbe csomagolva átatadod egyetlen gondolatba, mondatba, kifejezésbe csomagolva

Ez az egyetlen potenciális lehetőséged, amikor legálisan monopóliumot építesz. Bármely szűk piacirésen belül nyitasz egy újabb rést.

 

Pl: Mondjuk az elektronika piacán belül szakosodsz, azt mondod vezérlések tervezééhez készítesz infoterméket. Tegyük fel egy magasabb árkategóriát célzol, és nem akarsz kezdőkek, műkedvelőknek párezer Ft-ért eladni. Hanem Te speciel a micrkontroller programozókon belül, mondjuk a PIC, vagy épp a PLC programozókan szeretnél infoterméket fejleszteni.

Természetesen tovább is szűkítheted: nagyipari gyártásban dolgozó mérnökök számára, a felhasználók számára...

 

 

Te mivel jelennél meg az interneten?!

Mennyire lennél képes szűkíteni?

Milyen árkategóriát szeretnél meghdítani?

Címkék: trendek blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás kkv profit célközönség piacok pozicinálás közösségi marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr34575810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.09.09. 14:59:12

Ez egy nagyon jó téma!választás volt!
A pozicionálás szuper, ha van hozzá elég tudásod, piacismereted és kreativitásod, hogy jól pozicionálj. Mert bakot is lehet lőni vele, de jó nagyot. Saját magam is küzdök vele, sokéves tapasztalat, gyakorlat és nem is eredménytelen korábbi pozicionálások után ;-) Mert: mérlegelnem kell, hogy ha "szakember" szolgáltatóként pozicionálom magam a call centeresek között, akkor azt a típusú ügyfelet buktam, aki kikéri magának az okosságokat, ő végrehajtót keres. És ilyen egyaránt van nagyok és kicsik között. Egy pozicionálás mindig megoszt. A gond az, ha nem tudod jól felmérni, hogy a megosztásban mekkora a szimpatizánsok aránya az ellentáborához képest.

Te mit gondolsz? Jó példákat kapásból tudunk. De vajon bukásokat? Egyáltalán: a pozicionálás mennyire lehet tartós? A körülmények folyton változnak. Ha bekövesítesz egy megkülönböztetést, könnyen lehet, hogy néhány hónappal később már idejét múlt lesz. Azt is tudom, hogy mennyi gondot okoz nekünk pl. egy direktkampány tervezésénél, hogy az ügyfelünk egyáltalán nem pozicionál és szegmentál. Pl. Mi egy üzleti online adatbankot hoztunk létre magyarországi cégeknek, hogy ha itt regisztrálnak, akkor könnyebben megtalálják őket.
Jó lenne, ha kifejtenéd a saját tapasztalataid ezen a téren és a pozicionálás előnyeiről és veszélyes oldalairól egyaránt lenne szó.

Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.09.16. 12:09:20

Kontaktia,

Alapvetően csak megerősíteni tudom mindazt amit írtál.

Két dolgot külön ki is emelnék!

„A pozicionálás szuper, ha van hozzá elég tudásod, piacismereted és kreativitásod, hogy jól pozicionálj.” –Ezek nélkül nem is vagy képes pozicinálni, maximum találgatni!

Illetve a „azt a típusú ügyfelet buktam”, IGEN – Itt nincs mellébeszélés valakit, ki kell zárnod! Bizonyos csoportot elveszítesz! De figyeld meg a Médiát aki, mond ojan embert, műsort… a színen aki régóta ott van és mindenki szereti! – Ha tudsz is nem sokat, de mondj olyat akit utálnak is! Ilyet garmadával találsz!

Tehát hozz össze olyan, embereket, cégeke akiket közös cél fűt, vagy közös az ellenség űz és a csapat összetart!

Az egy másik dolog, hogy bizonyos szektorban nem lehet ekkora országban kizárólag szűk szegmensre gyúrni. Akkor oda külön kell pozícionálni, külön kell beszélni velük, külön szlogen, külön sales-szöveg, ha kell külön weboldal. Ezek egyikét másikát hosszútávon nem lehet megúszni.

Mégis azt mondom, még nagyon sok szektor, nagyon sok szegmens Guru-ra vár, itt a lehetőség nagyon sok cégnek, köztük szerintem nektek is. Arról nem beszélve, hogy itt a prémium közönséget prémium szolgáltatással meg lehet fogni, és büszke lesz rátok Ti pedig őrá!

A lényeg amit írtál: „Egy pozicionálás mindig megoszt.”

Folyt. Köv…