Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Mit hoz a film- és zeneiparban a digitalizálás, az internet terjedése és az elektronikus kereskedelem?

2008.07.18. 20:11 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

Anita Elberse minden jel szerint gondosan végigolvasta Chris Anderson sikerkönyvét, a The Long Tail-t. De nem elégedett meg ennyivel. Nézzük meg, mi történik a valóságban - mondta -, és nekilátott egy kutatásnak. Anderson kedvenc példáját, a film- és zeneipart vette célba. Mit hoz ezekben a digitalizálás, az internet terjedése és az elektronikus kereskedelem? Tudjuk, hogy ezek az iparágak mindezidáig a slágerekre koncentráltak, néhány kiemelkedően sikeres termék marketingjébe öntötték a pénzt. Mi történik ezzel a modellel, kell e változtatni a hozzá kapcsolódó stratégián? Hosszabbodik és vastagodik-e a farok, mennyi élet, mennyi pénz van benne?

Adat szerencsére akadt bőven. Elberse a Harvard Business Review júliusi számában publikálta az eredményeit. Valami van, mondja, a farok tényleg hosszabbodik valamelyest, de a vásárlási szokások alig változtak. Az emberek változatlanul a nagy slágereket szeretik, sőt mi több, az internetes hálózati hatás még magasabbra emeli a sikertermékeket, homogenizálja a fogyasztást: az emberek utánozzák egymást, követik a nyájat, azt akarják nézni és hallani, amit mások néznek és hallanak. Tény, hogy néha átruccannak a farokba, kikeresnek maguknak valami különlegességet, valami "résterméket", de ez messze nem jelenti azt, hogy a farokban sok pénzt lehet csinálni.


A cikk végén a szerző néhány tanácsot ad a film- és zeneipar jeles képviselőinek meg az internetes forgalmazóknak. A lényeg: maradjatok a sláger-modellnél, bár nem árt egy kicsit odafigyelni a farokra is.

Kérdés az, hogy mi következik mindebből, milyen következtetéseket lehet levonni Elberse adataiból és grafikonjaiból. Olvasd tovább...>>

 

Forrás: sg.hu

Címkék: média trendek blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás olvastam long tail célközönség smo piacok közösségi marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr13574914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.