Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Meghívós közösségi oldalnak van még értelme?

2008.07.11. 05:50 | vallalkozasiotletek.com | 2 komment

Napokban már többedszer vetődik fel a kérdés: "  Meghívós közösségi oldalnak van még értelme?"



Legutóbb twiteren kérdezte mikkamiki.

A válaszom röviden ennyi volt: "Van! Sőt, szerintem egy igazi robbanást hozhat egy igazi nagy ötlet, és koncepció, nem egy iwiwszerű skalpvadász szájtra gondolok ..."   - Úgy érzem érdemes végig, de mindenesetre tovább gondolni...

Mire gondolok?! - Mire gondolhatok?

Ez 22-es csapdája, hisz ha tudnám mi "ez a TITOK", akkor én lennék az első aki megvalósítaná, már rendelném a legújabb domain nevem. De nem tudom, sajnos nem is érzem...

A Web3 vagy már a WebNemtutommennyi határán, tendenciákat látunk, érzünk...
Gyakran nem értem magam sem mi, és miért működik, hogyan képesek emberek órák-hosszat fotókat böngészni, videókat nézni...
De működik! - Nem is akárhogyan! Nem is akármilyen látogatottságot, ezzel pedig reklámbevételt generálva az oldal tulajdonosának.
Ezekről a fotó-megosztó ( pl.: flicker.com...) video-megosztó ( youtube.com...), klasszikus kapcsolatépítő (iwiw, myspace...), lemaradtunk, nem mi találtuk ki, nem is mi profitálunk belőle. A lehetőség előtted áll, nem tudom, nem tudhatod te sem mi az ami legalább akkorát szól mint a fentebb felsoroltak.


A trendeket figyelve az igazi tudásmegosztásban rejlő potenciál kiaknázásra vár.

Leegyszerűsítve: Tegyük fel egy kiscéged van, nincs arra anyag kapacitásod, hogy valamely területen, fejlesztés, kutatás, piackutatás... speciális tudással rendelkező szakembert alkalmazz. Hogy jön ide a meghivásos közösségi oldal?

Nagyon is ide jön!


Speciális tudást keresel! ---> Elegendő "egyetlen" szakértőt megkeresned, ő meghívja a következő(ket)t, ő(k) a többieket...

Ez sem az én ötletem, van néhány cég aki ezt már alkalmzza és a globalitásban, rejlő globális tudást aknázza. Egy ilyen módszerrel egy cég életfogytig bebetonozza magát, a friss tudás az új gondolatok által, a köztudatba, és a profitábiltásba. Itt egy egy pici ellnetmondást érzel Te is, ugye?
Speciális tudás kontra köztudat!
Nagyon egyszerűen feloldható: amikor szűk szegmensről beszélek, specialzált területekről akkor ezen területek és vonzáskörzetek köztudatára gondolok.

Egy újabb ellnetmondás:


Szükszegmens kontra nagy durranás!

A megváltozott környezetben egész mást jelent a nagy durranás, NEM látogatottságot, NEM felhasználó számot, hanem értéket, minőségi kapcsolatokbna rejlő potenciált. Az érték alapja a közösségi tudás, a virtulás kapcsolatok gazdasági értékke konvertálását. Ez pedig érdemben offline közösösséggé (is) kovácsolt virtuális közeget kell jelentsen.
Fehasználói élményként már nem elég a fotó, a videó, a klipp a hang! Több kell, azonos problémával küzdő, vagy hasonló sikereket elérő, építő egyének közösségi és egyéni élménye.


Tehát bátran ki merem jelenteni a Meghívós közösségi oldalnak van értelme! De...

Ugynakkor bűn lenne, nem figyelembe venni az emberi tulajdonságokat, a csorda szellem kontra individum. Mindezt az örökzöld emberi célok, elvárások mentén megfogalmazni menedzselni. Nem szeretneék és nem is tudok profétálni...

Csupán elképzelseim vannak milyen is lehet, milyennek kéne lennie:

Célzás szempontjából:

- vagy nagyon exkluzív, ugyanakkor kreatív és tettrekész célcsoprt
- vagy viszonylag széles, mégis konturokkal rendelkező célközönség ( kontúr lehet: demográfiai, regiók alapján, szihográfiai, szakterület, érdeklődéi kör...)
- jól motiválható, aktivizálható

Koncepció alapján:


- online réteget tudjon offline-á tenni:  Az iwiw és társai, remekül integrálják az offline kapcsolatokat online-á, bár nem tudom mennyire erősítik a világi kapcsolatokat. Tehát a leendő "robbantó szájt" minimális követelményének ezt a konverzió képességet gondolom.
- A skalpgyüjtő közösségi oldalak, kapcsolatmennyiségi szemléletét kapcsolatminőségi szemléletté kell képeznie.
- Valami új és értékes kapcsolati élményt kell adnia.
- Társadalmi, politikai, gazdasági értékké kell konvertálódnia, lehetőleg minél szorosabb offline vonulattal.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr56563233

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Informatika, Internet, WEB 2.0 2008.07.13. 20:37:56

iwiw: az üzenőfal kiváltásaEgy korábbi posztban írtam, hogy a menő iwiw arcok az üzenőfalon élik az életüket, ott beszélgetnek ismerőseikkel. Nos, beláthatná már az iwes fejlesztőcsapat, hogy ezen változtatni kellene, mert ez így nem jó. Ebből jött az ötl…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.07.13. 21:39:40

Egyetértünk!

Nálad válaszoltam!

Long Tail