Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Piaci rés, vagy piaci prés? Avagy az információssztráda pillanatnyilag zárva tart…

2008.06.04. 03:12 | vallalkozasiotletek.com | 4 komment

Egyre gyakrabban foglalkoztat az online piaci résztvevők attitűdje...




Rabbit legutóbbi cikke kapcsán tovább erősödött. Ellenállhatatlan késztetést érzek, hogy ellenkezzek, hogy kérdezzek…


Nem feltűnési viszketegség, nem divat, remélem sikerül a saját utamat járni. Valami más, valami több, lehet kicsit önző, tán öncélú is, a jobbítás szándékát viszont ne vitassa el senki.

A fentebb linkelt poszt indító  gondolata „A hazai online kampányokról meglehetősen kevés esettanulmány jelenik meg. Ennek oka valószínűleg  a tudás titkolásának hazai nagy “divatjában” rejlik, illetve persze abban, hogy nincs kapacitás ezek megírására.” Volt.

Ettől a néhány sortól tán önző módon vártam a nagy ráeszmélést, nyitást, én kis naiv, ehelyett született egy remek poszt, egy tanulmány, ami igazából iskolapéldája egy kreatív kampány, elemeinek, koncepciójának, de mit sem mond azon nagy számú piaci szereplőnek, a piaci rések résztvevőinek, vállalkozók, KKV-k akiknek összességében több profitot hozna egy használható elemzés, mint a linkelt posztban említett cégnek.

  • A nagy cégek,  és az őket kiszolgálók handicap-pel indulnak, és ez így is marad?
  • Esetleg e kreatívok, médiaügynökségek, képesek felmérni azt a potenciált amit a rétegpiacra termelők összességében képviselnek?
  • Vagy ez számukra nem nagyságrend?
  • Esetleg elgondolkodtatok azon mi lenne, ha az életre való „kicsiket” hoznátok pozícióba, egy fillér befektetése nélkül csinálnátok meg a jövök, több ezer megrendelőjét?

Nem kellene semmi mást tenni, kinyitni az információs kaput, mint írtam nem üzleti titkot kellene átadni, csupán induláshoz, irányváltáshoz elegendő információt


Long Tail

Címkék: média trendek marketing blog onlinemarketing üzlet siker piac online business értékesítés termék vállalkozás kkv profit olvastam long tail célközönség smo piacok pozicinálás közösségi marketin

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr78502502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.06.05. 00:55:24

Nem gondolom, hogy egy kkv számára nagyon tanulságos lenne, hogy egy nagy hirdető számára mely felületek, kreatívok, megoldások váltak be - ez nyilván termék, célcsoport, cél és büdzsé függő.

A posztok nem azért születnek, hogy valakinek közvetlenül profitot hozzanak... Módszereket, szemléletet lehet belőle tanulni, nem ad bármire ráhúzható megoldást. Nem is tudna adni.

Ha te tudsz példát mutatni olyan esettanulmányra, ami a te szempontjaid szerint megállja a helyét, kérlek, dobj egy linket, kíváncsi lennék rá.

PS Nem találom a linket a posztra, amit említesz.

Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.06.05. 10:13:55

Rabbit,

"termék, célcsoport, cél és büdzsé függő."

OK!

Bár a büdzsé részével kevésbé értek egyet, hisz a média felületek bérlését leszámítva, hisz a többi pl.: a kreatív rész, házon belül is adaptálható.

„Nem gondolom, hogy egy kkv számára nagyon tanulságos lenne”

Biztos vagy benne? – Én nem!

Hazai piacon nem ismerek ilyet, valahol viszont már láttam, amint megvan linkelem!


Long Tail

Ui.: link megoldva, jogos hisz kimaradt! ;)

kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.08.22. 17:42:53

Már egy ideje engem is foglalkoztat a nagy cégek és a net kapcsolata. Néha olyan érzésem van, hogy a net a kkv-ké (legalábbis Magyarországon). Mint B2B vállalkozás azt érzékelem, hogy a KKV-k hirdetnek, keresnek a neten. Tőlük kapunk honlap formon keresztül ajánlatkérőt. Míg a nagyoknál -teljesen őszintén- a kapcsolatrendszer számít. Mint fogyasztók, max néha keresnek a neten egy összehasonlító ajánlat erejéig új szolgáltatót, de kb. már eldöntötten, hogy maradnak a régi, jól bevált mellett, aki mellesleg biztosan meghívja őket az év végi ügyfélpartyra...
Mint eladók, a nagyok meg sokkal inkább PR, mint valódi, kemény üzletszerzési céllal vannak jelen a neten. "Mi modern cég vagyunk", kb. ezért csinálnak gerillamarketinget, hirdetnek bannerekkel is. Nézd meg a SEO-zást! Írd csak be, hogy "cigaretta". És nézd meg, hol van a dohánygyár, a maga modern marketingeseivel! A másik, amit látok: szép oldalak, ölik az ember idegeit az introk, a látványosan lassú kreatív megoldások. Az oldal nem használható és leginkább nem megtalálható. Ebbe kevésbé látok bele, mint pl. a piackutatásba, de amennyit látok: itt is jól működik a "megvezetés". Vagyis hogy látványos lufit adnak el milliókért a dilettáns marketingesnek. Na jó, persze azért vannak kivételek. Egy-két igen profi webáruház vagy online ÜSZI, ami keményen bevételhozó. De nekem nagyon nem jön be egyik oldalról se a "közösségépítős-tamagocsis-receptcserélős" PR oldal. Ez olyan multi felülrőljövő paternalista marketing. Ezt a netet személy szerint nem csípem és nem lenne baj, ha ezeket az eszközöket a KKV-k nem is vennék át ;-)

Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.08.30. 21:50:12

Míg a nagyoknál -teljesen őszintén- a kapcsolatrendszer számít.

Való igaz, a kivételek ellenére is, a beágyazott marketing a nyerő…

„Ez olyan multi felülrőljövő paternalista marketing.” – Nagyon találó! ;)

Egyébként nincs mit hozzá tennem a mondandód lényegét illetően!

A mellékágak azért akadnak. pl. a legnagyobb multiknak is megannyi kis és középvállalat beszállítója akad. Nagyrészük valószínűleg kapcsolatmarketing, ajánlások révén, tehát ezt a mellékvizet is meg kell lovagolnunk!

Long Tail