Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

A trend mely újraírja az értékesítés szabályait...

2008.05.06. 17:22 | vallalkozasiotletek.com | Szólj hozzá!

A klasszikus érékesítési modelleket felülírta az idő, online téren mindenképp.



Amit a hipermarket művel a sarki fűszeressel, a nagy hal meg eszi a kicsit igazsága. A Long Tail piacain ez már elavult, itt már a gyors a kreatív hal beelőzi a lassút igazsága érvényes.
Ha tudomásul vesszük, hogy nem a hálózat csapdájában vagyunk. Megtanuljuk kezelni a helyzetet, akkor miért vergődjünk, amikor pont most lehetne, kellene fellélegezni.
Valahol azt olvastam, hogy új problémák, új lehetőségeket rejtenek, talán tessünk kihasználni!
A tradicionális értékesítés is változásokon ment és megy át, technológiai, vásárlói szokások, márkahűség, tudatos vásárlói réteg, ajánlások, sorolhatnám, de... Nem téveszthetjük azonban szem elől, hogy egy tégla-habarcs üzletben, van kontaktus, gesztusok, pillanatok alatt elintézhető egy félreértés. A szemtől szembe kommunikáció minden előnyével és természetesen hátrányával. Nehezebb mérhetőség, kevésbé automatizálható rendszer, lassúbb megtérülés, mint online felületen.
A változás az igazi kihívás, felismerni a problémám és meg keresni a megoldást, nehéz és gyakran nehézkes a megoldás.

Hogy miért?

Mert alapjában véve saját magunkat kell megváltoztatni, bevett szokásainkat eldobni.
Változni, változtatni a kommunákicós szokásainkon, a kommunikációs csatornáinkon, az ügyfelekhez való hozzáállásunkon, és még megannyi területen.

A helyes választás alapja:
- hatáselemzés
- megszerzés stratégia
- konvertálás (akár több lépcsőben)
- újraértékesítés

Nem megkerülhető dolog, a számodra sem vásárló élettartamban gondolkodni. Bár mely profilban is dolgozz, lehetőséget kell teremeteni a tranzakicó megismétésére, extra szolgáltásokkal növelni a vásárló kapcsolatot.
Napjainkban a világ óriási változásokon megy át, közösségi, gazdasági, politikai, fogyasztási, különösen reklámfogyasztási értelemben. Ebben hatalmas szerepe van, és mégnagyobb lesz az úgynevezett RichMedia-s reklámboxoknak, ez banner méretű, de egy komplett értékesítési levél tartalmú akár interaktív multimédiás eszköz. Kép, szöveg, hang, video tehát minden a Te ajánlatod szolgálatában. Pontosítok a TE célod szolgálatában, feltéve ha van célod, ha van az online megjelenésednek célja, ha van a reklámodnak, kampányodnak célja.

Te személyszerint hol tartasz? Mi lesz a következő lépcső?

Címkék: média trendek üzlet siker online business értékesítés vállalkozás profit long tail célközönség piacok

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr54456960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.