Long Tail

Ahol a polcok végetérnek, ahol a klasszikus boltok alapterülete elfogy, OTT kezdődik a Long Tail piaca! Avagy..."A végtelen választék átirja az üzlet szabályait" (Chris Aanderson)

Friss topikok

Linkblog

HTML

Spotlight: Hosszú farok igenis korunk egyik meghatározó műve...

2008.04.24. 18:54 | vallalkozasiotletek.com | 4 komment

Long Tail trendek, avagy amiről érdemes beszélni!



Aki szeretné gyorsan és hatékonyan kiröhögtetni magát, szerezze be a magyarul most megjelent Hosszú farok című könyvet, üljön be vele egy kocsmába, és csapja ki büszkén az asztalra, ahogyan mi tettük. A diszkréten somolygóknak, a nyíltan vigyorgóknak és a szőke pincérnőnek innen üzenjük: a Hosszú farok igenis korunk egyik meghatározó műve, amely segít megérteni az elmúlt évtized fontos gazdasági folyamatait, sőt hatásából ítélve könnyen lehet, hogy megváltoztatja a világot. Na, most biztos lefagyott az arcukról a mosoly! (Forrás: index.hu)
Olvasd tovább!...>>


Címkék: trendek üzlet könyv értékesítés vállalkozás long tail célközönség piacok

A bejegyzés trackback címe:

https://longtail.blog.hu/api/trackback/id/tr11440720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.05.03. 15:18:29

Kedves Long Tail!

Mégegyszer köszi az észrevételeket a Kontaktiához.
Ennek a könyvnek még csak a fülszövegét olvastam, de szakítok majd rá időt. Viszont cserébe hadd ajánljak egy másik hasznos olvasmányt:

Gladwell: Fordulópont hvg.hu/images/extra/konyv/Fordulopont_internet.pdf

Úgy tűnik, más irány. De talán mégse annyira. Lásd még gerillamarketing.

Nekem 10 évig a "hagyományos" marketing volt A Marketing. Most kezdem kóstolgatni az online irányt. Szerintem a sikerhez mindkettő helyes aránya kell, egyénre szabottan.

Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.05.04. 18:08:45

Kontaktia,

A helyes irány és helyes arány cégre és célközönségre szabottan!

Az irány, amire hajazol helyes magam is pártolom, különösen a hosszú farok réspiacain. Piackutatás, mérés, tesztek és a tudásmenedzsment megkerülhetelenek.

A linkelt írással kapcsolatban nálad mi csapódott le, te ezt hogyan és hol tudod alkalmazni? (jöhet ide kommentbe, de akár privibe is).

Köszönöm az ajánlatot! A bevezetés is szolgált néhány mellbecsapó infóval, olyanokkal, amikkel tulajdonképpen tisztában vagyok, de szerintem még sokunkban nem fogalmazódott meg,. Néhányszor újraolvastam, hogy kikristályosodjon egy gondolat, amit máris beépítek a legújabb projektembe. Kíváncsi lennék, sőt vagyok kinek mi jött le belőle!

Kontaktia · http://www.kontaktia.hu 2008.05.08. 19:11:23

A Fordulópont sok rétegű könyv. Nekem legjobban a szereptípusok tetszettek. Engem néha, gyakorlati helyzetekben heuréka érzés tölt el. Olyasmire gondolok, hogy felismerem pl. a jótékony segítő típust, akit mindössze az tölt el örömmel, ha tippet ad, hogy kihez forduljak, ha gyorsan és jól szeretnék valamit megoldani. Furcsa, de ma Magyarországon is lehet nem is egy ilyen emberrel találkozni. Amit ebből tanulhatunk, hogy felismerjük, megismerjük ezeket a szereplőket az üzleti életben is és igenis használjuk a lehetőséget! Vannak mindenféle elnevezések, mint kapcsolatmarketing, gerillamarketing stb. Gladwell nem írja így le, de ezek az elemek bőven benne vannak az üzleti folyamatokban már sok éve. Amit szerintem egy picit elnagyolt: ezek a típusok azért nem tiszták, pláne nem állandóak. Adott helyzetben más és más szerepet tölthetsz be. De az biztos, hogy ezek a katalizátorok kellenek ahhoz, hogy valami felfusson.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.05.09. 04:55:57

Kontaktia,

"a típusok azért, nem tiszták, pláne nem állandóak. "

Személyiség elemzések nélkül is eljuthatunk arra megállapításra amiről beszélsz. Egyszerűen figyeljük a trendeket, kapcsolati tőke, ajánlati marketing, idő és információ és tudásmenedzsment...(sorolhatnám) jelentőségét, térnyerését! Valahol mégis csak egy tőről fakadó kifejezéseket. A web2 alapja és eredménye ebben rejlik. Te + Én az már több mint a MI, a MI viszont hatványozottan több mint az egyes szereplők összessége. Ezt az ellentmondást, ha fel tudod oldani, és a szolgálatodba állítani akkor már nem okozhat problémát a jövöd, az irányok meghatározása.

Tudom túlságosan elméleti, talán elvont is, viszont, ha a mozgató rugókat keressük kevésbé hibázhatunk a stratégia alkotásban.

Provokátor